Forumvärd skrev 2011-01-03 12:58:47 följande:
Om du själv är sångerska så får du inte göra reklam för dig själv i forumet.
Du kan ge tips kring vad man bör tänka på när man väljer sångerska osv och du kan även ha information på din presentation. Däremot får du inte "locka" in någon till din presentation via forumet eller t.ex använda en sidfot som talar eller hintar om din press.
Digital Dreams skrev 2011-01-03 09:20:38 följande:
Förmodligen kan man göra det utan att strida mot reglerna, man håll med om att det är överdrivet!
Det skapar helt klart en orolig stämning att man inte ska våga skriva nåt med risken att få skit för det....
Nja, jag tycker att man får dämpa reglerna lite som många andra forum.
Bröllopsforum är väl en nisch där man ofta ger varandra tips och råd just vem/vilka som man kan anlita så det är ganska svårt att inte "göra reklam" om man nu råkar ha bra kontakter.....
Det är egentligen inte så knepiga regler
Tänk så här är detta något jag tjänar på?
Är det mina egna tjänster jag erbjuder?
Är svaret ja på de frågorna så är det reklam och det får inte förekomma i forumet.
Har du däremot varit inne på låt oss säga Ellos och hittat värsta t.ex magtrimmern och vill tipsa andra medlemmar om det så är det OK om du inte har koppling till Ellos förstås.
Ett sådant tips räknas som oberoende.
Det är ju det jag hela tiden säger! Det är i****iska regler!
Om man gör ren affärsmässig reklam och ens enda syfte med sin närvaro här är att sprida reklam om sig själv så mycket som möjligt, då förstår jag reglerna.
Men om jag är DJ/fotograf/webbdesigner/musiker eller what ever så tycker jag det är löjligt att inte få nämna det när man kan hjälpa någon i nöd!
Det är ju nämligen inte alla brudpar som har råd att anlita värsta näringsidkaren som kostar massor med pengar (för att kunna betala dyra annonser på BT) utan söker efter nån mindre hobbyföretagare som kan ställa upp för en billig peng!
En som söker ett sånt billigt alternativ kommer med all sannolikhet
inte att kontakta "den dyra annonserande företagaren" här, då det inte är en sån dom söker!
Därmed är det inte heller någon konkurrens eller orättvisa mot de betalande annonsörerna!
Men, som sagt, om man "annonserar" runt på forumet som enda syfte med sitt medlemskap här så är det så klart fel. (Men det kan man ganska lätt avgöra genom att läsa vad dom skriver)
Såg att brö
llopsforumet.se håller på att bygga om så jag kan inte jämföra deras regler, men
brollopsguiden.se hade helt klart "lugnare" regler i jämförelse med här.
Man blir rätt mörkrädd då man jämför BT:s regler med tex jämförbara forum.....
En fråga jag vill ha svar på gällande reglerna:
På "regelsidan" står det om reklampolicyn följande:
"Upprepade överträdelser mot denna reklampolicy kommer att debiteras enligt gällande regler med vitesförläggande om 590:- exkl. moms per reklaminlägg. "
Vem är det som utdelar detta "vitesföreläggande"?