Digital Dreams skrev 2010-12-31 11:12:34 följande:
Nu ska ja inte älta detta i all evinnerlighet, men det gröna "bredflin" du använde är en smilie som i normala fall används för att visa sig stöddig, ett kaxigt bredflin helt enkelt.
Du tycker inte att det är konstigt att det diskuteras konstiga "Gestapo-regler", men måste samtidigt komma ihåg att det beror inte på att folk endast är "gnälliga", utan det brukar vara en hint om att folk är missnöjda.
Nu är det ju inte heller alla som "gnäller" öppet på forumet, utan väldigt många håller det inom sig, men missnöjet finns ju där ändå.....
Som jag skrev tidigare så kommer det alltid att finnas några få för det är några få det handlar om som är missnöjda med reglerna de allra flesta medlemmar kommer aldrig i kontakt med modereringen överhuvudtaget.
Jag upplever det som om att BT har väldigt högt i tak och reglerna är egentligen inte speciellt annorlunda från andra internetforum. Att inte gå till personangrepp, trolla eller göra reklam på otillbörligt sätt är regler som finns på alla forum.
Digital Dreams skrev 2010-12-31 11:12:34 följande:
Jag driver själv ett av Nordens största juridikforum, och när jag tog över det för några år sedan var det gnäll om konstiga regler och allmännt missnöje från medlemmarnas sida som ploppade upp med jämna mellanrum.
Jag tänkte då att det var dags att göra förändringar, så jag satte nya regler där det är mycket högt i tak, och det är egentligen bara när det blir personangrepp som vi går in och agerar.
De första veckorna var det nästan lite "Vilda Västern" på forumet då några skulle testa våra gränser. Vi stängde av dessa, och sedan ett par år fungerar forumet alldeles utmärkt och växer för var dag!
Jag tror därför på att låta medlemmarna tänka själva och "låta dom vara" lite, det gör att sammanhållningen blir bättre. Man slipper tassa runt på tå av oro att göra nåt fel helt enkelt.
Vad tror du om det upplägget?
Spännande och det är roligt att det fungerar bra på ditt forum
Jag tror att det är olika från olika forum och jag tror också att det kan ha med storleken och antalet inlägg.
Vi har valt de form av regler vi har och som sagt jag tror att vi har rätt högt i tak.
Med sunt förnuft och ett trevligt bemötande gentemot andra så behöver man överhuvudtaget inte ens komma i kontakt med moderering.