Ja, men fortfarande,
Förlovadflicka: man kan faktiskt inte tvinga barn att äta. Vissta kan man prova olika knep och sånt, men man trycker inte i barnet maten och föräldrarna behöver inte vara dåliga om dom inte lyckas få barn att äta allt.
Min dotter äter det som skas ätas, grönsaker, kött, skalkar på brödet och annat.,
Men hon gillar inte oliver, jättestark mat eller kräftor.
Jag ser ingen anledning att tvinga i henne detta eftersom detta inte är någon som helst nödvändig mat och jag tror att hon kommer kunna gilla vissa av dom sakerna framöver. Det är en människas rätt att äta vad denna vill.
Själv gillar jag inte ädelost och det är ingen som tvingar mig inte - skönt tycker jag!
Nej, detta inlägget handlar inte om det, men jag ville bara förtydliga att föräldrar INTE skämmer bort sina barn om barnet inte äter vissa småsaker. Det är en annan sak om barnet inte äter något alls utan bara välling och köttbullar och makaroner. Då få man kanske ta till med lite knep. Jag är som sagt väldigt mån om att inte dubbellaga mat bara för att någon inte gillar maten jag lagar. Och jag tror de flesta mammor är som mig. Men ibland äter inte barnet och that's life - vi är inte sämre mammor som har lösa tyglar för det.
Och som sagt, jag säger bara att många barn skulle uppskatta festen mer om dom kanske fick något dom tycker om, och det beror ju på vad man ska bjuda på! Någon kansk ska bjuda på potatisgratäng och kött och då finns ju ingen anledning till barnvänlig mat! Men som sagt, skaldjur och äldeloster och annat tror jag många barn helst skippar.
Har man bjudit barnen på festen så har man! Annars kan man ju ha barnfritt:) Och som sagt, jag ser inte ett enda fel i att en mamma tar med en barnmatsburk ifall hon vet att det lilla barnet inte kan äta maten som serveras. Det vore väldigt omänskligt av brudparet att ha något emot det.