Vad ska man ha för mat till barnen?
Ger bara ett svar på frågan som ställdes, skippar alla inlägg som kommit under tiden...
Vi hade ingen annan mat på vårt bröllop förutom till allergikerna som fanns med...
Vi hade en Cesarsallad med grillad kyckling & vitlökskrutonger som förrätt, en buffé till huvudrätt som bl a innehöll: potatisgratäng, sotad kycklingfilé med grillade grönsaker, cajunbiffar med chilimarinerad mango & honungsrostade grönsaker, lite olika såser, en pastasallad, bröd mm.
Till efterrätt så blev det len chökladmousse med saltlakritskross och färska hallon...
Sen blev det kaffe och bröllopstårta senare på kvällen...
Jag kan säga så här att min son på 3 1/2 inte åt mycket över huvudtaget, och han är inte kräsen alls, men det var för mycket som hände runt omkring hela tiden. Så han höll sig till den lilla tv:n som fanns ute i det andra lilla rummet bredvid där vi satt och åt. Ville han äta så kom han in, och "V" gick alltid och hämtade honom så att han blev erbjuden mat när vi andra satt och åt. Sen fick han komma och gå som han ville....
Kolla runt med dom ni känner om det behövs annan mat till barnen, kanske bara behövs en annan sås till huvurätten som dom känner igen, annars låt dom pröva....
Barn är ju faktiskt helt underbara med att äta det dom tycker om och det jag lärt mig inom alla mina år inom barnomsorgen och nu som mamma själv är att man ska helst lägga upp maten var för sig på tallriken, vilket gör att barn äter det dom tycker om på tallriken...
Jag tror nog att det kommer att gå jättebra, men som sagt kanske inte skaldjur etc men det vet du ju om själv, eller hur???