Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Vad ska man ha för mat till barnen?

Fast om barnen kommer utifrån så kan de också betyda att de är vana vid att  äta samma mat som de vuxna.
    Mina vänner  är stenhårda på att så länge maten inte är farlig för barnet ska de få samma sak som de vuxna enbart för att de ska lära sig äta vanlig mat. 

• Kattpoet

Jag fick ju alltid vuxen mat på fester som barn, det var där jag började älska konstiga ostar...

• Kattpoet

Om ni äter så sent och middagen tar max två timmar, så kanske det är bättre att ha bröllops tårtan som efterätt, istället för  citron cheesecaken.

Vi  gifte oss 1500 och vi åt 1800 och var klara rätt så snabbt med maten. 

• Kattpoet

Samma sak gör hungriga vuxna och vuxna äter inte allt heller, ska vi ha specialt mat för dem med??

• Kattpoet

Låt barnen få samma sak som vuxna och låt de äta de vill, eftersom barn faller för grupptryck och äter alla brukar de vara villiga att prova.
    Och det handlar inte om att tvinga i dem allt på tallriken, herregud det finns ju efterätt och tårta de kan tugga i sig om det vill bli mätta.

Jag vet en tös som lyckades få sina klasskompisar att gilla brusselkål, broccoli och räkor, varför, jo tösen var mest poppis och tyckte med makt kommer ansvar så hon gjorde  saker coola, som att äta grönsaker och läsa böcker... 

• Kattpoet

Så vad är barnvänlig mat, jag vill veta det.

Själv som barn älskade jag  mögelostar, brie , camenbert, krabba,  oxfilé och alla sort grönsaker och avskydde hotdogs.

Dottern har alltid älskat räkor, haggis, blodpudding, lamm och linser, sonen  har en förkärlek  för ädelostpaj, bacon,  mozzarella, ruccola.

Granndottern älskar   empendas,  lever,  blomkål, sill och  kubansk njurstuvning.

Min gudson älskar ost, kvittar vad det är så längde det är ost,  finsk leverstuvning och kålrötter.
    Guddotter,  älskar fisk, skaldjur, musslor, ostron och sniglar, hon är 4  verkligen gillar  att äta kräftor, så mycke att förra kräftskivan snodde hon kräftskålen.

Min bästa väns grabb är " normalare"  han älskar korv så länge det inte är hotdogs eller scans,  han gillar het mat och äter jättegärna, han är 3 . 

Så jag tror visst att barn kan äta skaldjur, vilket är vad emblas mamma har hakat upp sig på  och irländska barn om det bor vid kusten är vana att äta vad havet ger. 

• Kattpoet

Eller bättre lösning,  ring föräldrarna och fråga vad barnen äter.

Svar på tråden Vad ska man ha för mat till barnen?