Inlägg från: Algot 30 juli |Visa alla inlägg
  • Algot 30 juli

Vad ska man ha för mat till barnen?

Vi kommer att ha pannkakor med sylt och grädde som alternativ till vår "vuxenmat". Vi är oxå vana med att barnen får äta dte vi äter. Men jag vet att det är många barn som inte gör det. Vi känner att det är fel dag att trilskas om det. Blir barna glada av lite pannkakor så får dom pannkakor!
    Som alternativ till efterrätten (saffranspanacotta) kommer vi att ha glass med chokladsås. På vår fest ska alla vara glada och bli mätta utan strul. Skönt för föräldrarna att kunna slappna av oxå.

• Algot 30 juli

Ja, det verkar vara ett känsligt ämne det här
    Anledningen till att vi väljer pannkakor är att vi var på ett bröllop där en mamma hade med sig till sina barn. Hon var snäll och bjöd på sina pannkakor till andra barn som heller inte ville äta den andra maten. Det underlättade för många kan jag lova. Som sagt, lång dag, full fart osv.

Andra barnvänliga alternativ är (enligt mig) Köttfärssås och spagetti, kycklingfilé med pommes och bea, hemgjorda köttbullar med sås och potatis tex. Kycklingen är väl det festligaste alternativet kan jag tycka.

Svar på tråden Vad ska man ha för mat till barnen?