Inlägg från: bride2012 |Visa alla inlägg
  • bride2012

Vad ska man ha för mat till barnen?

Hejsan.

Vi ska ha 3 rätters + tårta på vårt bröllop.

Egentligen är det ett barfritt bröllop men då en del gäster kommer ifrån utlandet så har de med sina barn + våra två små.

Det blir kanske 5-6 barn i ålderna 2- 8 år.

Kocken har sagt att det jag önskar till barnen fixar han.

Funderar på om det blir för mycket för dem med tre rätters men samtidgt så vill ju de äta när vi vuxna sitter med tre rätters.

Vill  inte ha typ korv och mos till barnen eller Hamburgare, har någon ngr förslag på lite finare enkel 3 rätters till barnen.

• Svar på tråden Vad ska man ha för mat till barnen?
  • bride2012

Barnen kommer ifrån Irland.

Jag tror jag ger de samma mat som de vuxna  fast mindre potioner.

Canape skagen toppad med löjrom- förätt

Helstekt oxfile med medeirasås och fransk potatisgratäng eller:
    Rådjursmedaljonger med enbärssås citrusglacerade rotfrukter och råstekt potatis - huvudrätt vilket alt. ttycker ni?

frusen citron cheececake med hallonsås och grädde - efterr'ätt

och sedan bröllopstårta.

Ska man skippa efterrätt när man har bröllopstårta?

Ska man ha natta mat?

Vigseln äger rum vid 16.00 så vi äter kanske inte fören 7 tiden .... kanske är färdiga med maten vid 22- 23 tiden eller hur lång tid avsätter man till maten? Kanske ska skjuta fram bröllopet till 15.00??

• bride2012

Ser att en del som lämnat inlägg har totalt svävat ut i det blå. 

Jag bad bara om tips på lite barnvänlig mat.... ex: Nali har lämnat ett bra inlägg med tips.

Andra har gjort det här till någon debatt om vem som uppfostrar sitt barn på bästa sett vad gäller mat.

Jag har uppfostrat två barn med samma inställning och metod, har en som äter ALLT och en som är väldigt petig...

Min tanke var bara att det kommer vara en lång och stressig dag även för alla  barn. Massa nya människor, språk m.m. då kan det vara skönt för dem att få äta sig mätta och inte få en tallrik med vuxen mat som de aldrig provat förr. Hemma kanske det hade gått jätte bra att ge barnen denna mat men efter en lång dag med massor av nya intryck så kan det bli lite gnälligt tror jag.

Svar på tråden Vad ska man ha för mat till barnen?