• Nudax

Pysseltråd med tips och idéer

Dessa placeringskortshållare finns på ebay för 9kr/st....

Snygga och stilrena men ALLDELES för dyra tycker jag för en sådan liten detalj till bröllopet, om man nu vill hålla kostnaderna nere....

Så igår köpte vi ståltråd.... 39kr för 50 meter! Räcker till 250st sådana där har vi räknat ut =D Inte så svåra att göra heller. Nu får ni en bild på de allra första som jag gorde... men de blir bara snyggare och snyggare för varje man snurrar eftersom man får in en teknik för det =)

• Nudax

Man viker sen upp en del av snurrarna i mitten alltså, och placerar kortet emellan dessa =)

• Nudax
    Hanna05 skrev 2011-12-09 22:44:28 följande:

Våra inbjdningskort har kommit :) Här kommer några bilder. Blev inte så bra med blixt, men kan ta nya då det är ljust! :D Ni ser säkert ändå på ett ungefär ...
    Oh, de var skitsnygga! =D
  • Nudax
    annelie1981 skrev 2011-12-30 09:41:09 följande:

Efter

Superfint!
  • Nudax
    bride to be 2012 skrev 2012-02-26 12:58:44 följande:

Jättefint!!! =D Fast vad har man gästträd till?
  • Nudax

Idag har jag pysslat för fullt! Bl.a. med att sy ihop våra festhäften (idag blev det barnhäftena). Istället för att häfta ihop dem syr jag dem alltså med de två gröna nyanserna som vårt tema går i, känns lite festligare =) Häftena är sedan gjorda med lite finare/tjockare papper som pärm men vanliga A4-kopieringspapper i mitten.

• Nudax
    minitoker skrev 2012-02-26 18:22:18 följande:
    Gud vad fin bakgrund. Var hittar man sånna? Finns det i så fall flera andra? Den hade passat oss perfekt då vi har naturtema med grått och grönt.
    Tror barnen blir superglada för era häften. Tidsplanen var ju jätterolig!!
    Har gjort häftena själv, men utifrån "bilder" på en serie man kan skicka efter på nätet... Inte riktigt "okej" att göra så kanske... men nu gjorde jag det ;) Du hittar dem här: www.optimalprint.se/matchande-designs&show_related_designs=1

Jo, tidsplanen är tagen utifrån den riktiga, bara att i våra häften står det "vigsel", "brudskål" etc =D Tror och hoppas att både barnen och dess föräldrar blir glatt överaskade då de inser att barnens festjäften innehåller ritbara bilder och kritor istället för allsång och roligheter för vuxna =)
  • Nudax
    bride to be 2012 skrev 2012-02-26 18:42:10 följande:
    Nudax - Jättefina festhäften!!! =))
    Tack! =D
  • Nudax
    bride to be 2012 skrev 2012-02-26 18:37:20 följande:

Istället för gästbok kommer vi ha typ trollhassel eller grenar av något slag i nån vas/kruka. Så får gästerna skriva några tänkvärda ord eller lyckönskningar på etiketterna som de sedan hänger i grenarna.
    Så det är väl egentligen bara ett alternativ till den tradionella gästboken.

Lite typ så här...

fiffigt! =)
  • Nudax
    LiveForever skrev 2012-02-27 10:56:25 följande:
    Vad smart att sy ihop festhäftena! Mycket snyggare än att häfta... Nu ska man bara få tag i en symaskin då... :P Här blir det rosa snöre istället :)
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
    Ja! Jag läste det själv här på forumet någonstans när jag började "hänga" här. Ser mycket finare och "Proffsigare" ut, och inte alls så svårt! =) Det svåra är hur man "fäster" trådarna i ändarna. Jag valde att sy dubbelt i kanterna så att jag fick ut 4 trådar, och så flätade jag dem en bit innan jag knöt en knut och klippte av.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer