fasit skrev 2011-10-18 10:59:13 följande:
Vi får inte ha ljus i vår lokal, endast värmeljus i hållare som inte kan brinna. Vi hade tänkt ha blockljus i bordsdekorationen, så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Några bra pysselförslag? Funderar på om vi får ha ljus gjutna i glas..annars vill jag nog helst använda den stora varianten av värmeljus som brinner längre, Förslag??jag är limsom tom på ideer eftersom jag bara hade ett förslag i huvudet.. Tack
Ja vissa lokaler har rätt strikta regler för hur man får ha ljus.
Jag antar (jag bara spånar) att du ville få in lite olika höjder på ljusen + att dom skulle kunna brinna i många timmar... Det är ofta därför man väljer blockljus.
Du kan göra egna hållare till värmeljusen och få liknande effekt
Köp vinglas, vanliga fina glas, kaffekoppar, tekoppar mm på loppis.
Limma sen ihop dom två och två. Om botten på glaset / muggen / koppen inte är riktigt slät så häll i glaskross i er temafärg om ni har någon. Glaskross finns att köpa på exempelvis panduro.
Om det är botten på en kopp/ mugg som är vit invändigt så kan du hälla i gips och liksom gjuta en platt botten.
Om du använder två glas limmade på varandra så kan du även utnyttja foten på "ljusstaken". Alltså ena glaskupan...
Och lägga en blomma, eller limefrukter eller något annat som passar in i er dukning