• pulmonate

Pysseltråd med tips och idéer

Teza skrev 2011-12-11 22:39:51 följande:
    Hej alla pyssliga brudar :)

Vilket otroligt härlig tråd. Är själv inte så pysslig av mej, men är ändå sugen nu på att göra lite själv.
    Har sett bollarna några gånger i tråden, men inte uppfattat exakt hur man gör dom, finns det nån vänlig själ som vill hjälpa mej och beskriva det?

Ska ha ett vinterbröllop, inte förrän nästa nyår hihi, men med mitt chema behöver jag tid. Tycker dom skulle passa så himla bra, om dom nu inte e svåra att göra?

Tack på förhand
    Hej!
    Jag skrev också en beskrivning i min blogg.
    http://pulmonate.blogspot.com/2011/02/my-moooi-lamp.html 
  • pulmonate
    MochR skrev 2011-12-12 20:44:00 följande:
    första kortet klart

Bara en nyfiken fråga.. Det står M R på framsidan vilket jag förmodrar är era initialer. Men sen på insidan står det stort i guld "Tess och Robert"...dvs T & R. och sen i mindre text "Mia och Rikard".. Så är det M&R som ska gifta sig, och varför står då Tess & Roberts namn så stort? Förvirrad. Jag kanske hade förstått mer om jag hade sett hela inbjudan men det är allt jag lyckas läsa när det är så smått.
  • pulmonate
    annelie1981 skrev 2011-12-13 14:47:33 följande:
    Är det inte Tess och Robert som är gästerna då?
    Cosy skrev 2011-12-13 14:49:42 följande:
    det står välkomna till vårt bröllop sen är det handskrivit Tess och robert så det måste ju vara de som är gäster
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Aha! Så är det ju självklart! Är man blondin så är man! hahaah. Jag blev bara förvirrad just för att en av gästerna råkade ha samma initial på namnet som brudparet. Ok, nu ska blondinen inte ställa fler dumma frågor! hahaha
  • pulmonate

Vad glad jag blev... jag fick precis hem tapeten jag hade beställt på Måleributiken.se! De ger ut gratis tapetprover på en hel meter! Första är helt gratis utan fraktkostnader, och sen efter det betalar man bara 29kr frakt. Jag blev speciellt glad då detta även gällde för mig som är utomlands!! Sååå schysst! 
    Jag ska göra vigselprogram som solfjäder och ha tapeten på baksidan. Ungefär som på bilden här.
    Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra vigselprogram bara på engelska, eller även på svenska och italienska. Nästan alla förstår ju engelska, men så är där ju ändå några viktiga gäster ifrån min killes sida som inte förstår (svärmor och far, tex). Så då måste jag ju ändå göra några på italienska så kan ju italienarna lika bra få deras på italienska. Men tar de svenska i så fall illa upp att inte dom har fått deras på deras språk??  I alla fall tänkte jag nu beställa 4 tapetrullar till då jag räknat ut att det kommer att gå åt 5st för att göra 90 vigselhäfte i storleken ca 21 x 15cm. 

Så ett tips är alltså måleributiken.se för er som vill ha tapeter. Även en bra idé om ni vill göra en tavla till ett barnrum..beställ hem ett fint mönster och rama in eller klistra upp på väggen direkt (kanske skära ut olika mönster).

• pulmonate
    hellgren skrev 2011-12-28 22:12:39 följande:

Tack :)

Vet du vart man kan köpa pinnar?

Varsågod! :)
    Dom har dom på Panduro Hobby, men i de flesta affärer med hobbyprylar i allmänhet.  Kan tänka mig att de säljer dem i byggaffärer också. 
  • pulmonate
    annapanna88 skrev 2012-02-01 19:53:49 följande:
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Jag kommer att göra min själv. Resårband och spetts i gammalvit ovanpå det. Enkel, retro och snygg! :)
  • pulmonate
    Cosy skrev 2012-02-01 22:35:37 följande:
    Det låter väldigt fint

HUr vanligt är det att folk använder strumpband?
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Tack! :) Sätter upp bild sen när det är gjort. Jag hade bara svart resårband hemma så måste införskaffa en i vitt/ivory. 
    Jag vet inte hur vanligt det är. Egentligen är det inte alls smart att ha under min klänning som är ganska åtsittande.. Så jag sätter väl bara till den strax innan killen ska ner på knä o dra av den med tänderna Oskyldig Flört Här i Italien och även på min Australiska sida är det en tradition. Är det inte det i Sverige med? 
  • pulmonate

Föresten, är det någon som vet var man kan köpa billig spets på metervara?! Jag köpte 10m i en 1 euro shop (1euro/m) så det var inte såå billigt men den var väldigt snygg! Men jag behöver en hel del mer...30m till. Någon som vet?

• pulmonate

Jag är för tillfället helt kär i Juteväv! Fast än det egentligen är ett "fattigt" tyg så tycker jag att det är så fint. Försöker nu komma på alla saker man kan göra med tyget. Jag gillar särskillt kombinationen Juteväv + lace.
    Jag har köpt 8m vitt/natur juteväv, men det är inga problem att köpa mer om det behövs. Det är ju ganska billigt. 
    Hitentills har jag kommit på att använda det till:
    - Ringkudden
    - Att vira in presenterna (frön eller en liten växt) 
    - Ett varv runt mjölkflaskor vilket jag har hittat för 5kr/st.  

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer