Pysseltråd med tips och idéer
Jätte fint alltihop Solstice!
Jätte fint alltihop Solstice!
Så här såg de ut innan de bakades.
Här är bilderna på brudnäbbsklänningen jag nyligen gjorde till vår super söta brudnäbb (tärnas 3åriga flicka). Toppen är gjord av silke. Ryggen är väldigt lik min brudklänning med spets och öppen rygg. Underkjolen är också i silke. Kjolen är av tyll och har tidigare visat bilder på hur man gör den (jätte enkelt). Det är en "no sew tutu". Finns många DIY tips på youtube. Kjolen fästs vid toppen med små snören. Gummiband i midjan.
Här är lite av det senaste pysslet:
Det var ganska enkelt. På photoshop delade jag upp ett A4 (circa) i mitten. La till en ram med rundade hörn. Sen skriver man det man vill. Laddade ner lite roliga fonts. Hittade en sida som hette typ 1001fonts.com, man laddar ner zip filen, unzippar dem, lägger till dem i Fonts mappen i Windows, sen hittar alla program som har fonts dem automatiskt (word, photoshop, etc).
Det skrivs ut på lite styvare papper och klipps ut.
Tapeterna kliptes också ut i en storlek som är hälften av en A4. Vanligt pappersklister på baksidan, en paddlepop (ja, typ lite tjockare glasspinne som köptes i en hobbyaffär) med lite klister på den också. 1/3 av pinnen är mellan tapeten och papret, och 2/3 utanför. Tryck ihop. Tog inte så lång stund. Det som tog mest tid var att planera det som skulle stå inuti.
Tog inte själv några bilder men några av gästerna la upp foton på hur borden såg ut:
1) Protea i mjölkflaska som har juteväv och spets runtenom. Likadant mini-mjölkflaskan med tygblommor, och värmeljushållaren. Sen är där även krukan med gräs och målat bordsnummer.
2) Detta är fotot av sakerna jag gav till tärnorna: En tygblomma med pärlor som jag sydde dit, pärlarmband som jag gjorde själv, pärlörhänge, inbjudan som jag ritade och gjorde, vigselhäftet som jag gjorde.
Har postat lite enskillda foton förut på mitt pyssel, men så här ser det ut alltihop tillsammans. Här var lite av pysslet som några av gästerna samlade. Kul att de gillade det så mycket att de sparade det.
Fjärilen: Vad fint ditt pyssel är. Det var jätte kul att utbyta idèer där med dig ett tag på Italien sidan. Vad fint allt blev. Har du några foton på själva vigselplatsen och hur det blev under middagen? *nyfiken*
tänk bara på att rosblad ger fläckar om du tänkt ha riktiga i kyrkan att dom ska kassta på er tex...många kyrkor tillåter varken ris som drar till sig råttor eller när fåglarna äter de så sväller de i magen å dom dör av svullenbuk, rosblad kan ge fläkar i dyrbara marmorstenar på kyrktrappor golv å gångar osv....å värst av allt fläcka kläningen.
bästa till de är sopbubblor