Wille Jr skrev 2011-01-10 22:58:59 följande:
Anna Jacob
Man har inte många rättigheter tycker jag.
Har kontaktat ARN vid 2 tillfällen.
Det tar dem ca 6 månader att handlägga ens ärende. Och om de går på kundens linje och skickar en rekommendation till företaget att de ska betala så kan företaget välja att inte betala.
Ingenting händer förutom att du lagt ner en massa tid på att försöka att förmedla till företaget genom dem.
Tycker att de är en bunte med amatörer de som jobbar med olika ärenden för ARN.
Om du som kund vill gå vidare så får de stämma företaget.
Och det är en jäkla process.
Så jag tycker istället att de ska kontakta Lomma foto och kräva ersättning.
Om de är seriösa så går de med på att få en del av pengarna tillbaka!
Lycka till!
Jag har varit i kontakt med ARN angående några felaktiga fotoboks-leveranser, böckerna såg hur taskiga som helst ut i tryck, och lite andra smådetaljer.
Dock hade jag inte betalat för produkterna.
MEN, en ljuspunk där är iallafall att de brukar hamna på en "svartlista" hos ARN, vilket gör att ARN är uppmärksamma om något mer inträffar med just detta företag. Jag fick bland annat veta att det företaget jag beställt pridukterna hos, hade haft ett annat namn tidigare som gått i konken, och redan låg på deras "svarta lista".
Dock tar det ju lite tid, och en del papper att fylla i...
Om ni hade bra kontakt med fotografen så kanske ni ska kontakta honom igen och tala om hur missnöjda ni är och att ni har blivit rekommenderade av många andra att kontakta ARN?
Ps!
Varje kommun har också en konsumentrådgivning, det är gratis att ringa dem, och de är väldigt bra att ha att göra med. Dom har koll på vilka rättigheter du har och det är också en riktig person man får prata med, istället för en massa brev-diskussioner.
Lycka till!
www.arn.se
www.konsumentverket.se