Aila skrev 2011-01-04 12:04:37 följande:
Grattis till att ni ska gifta er, maj är inte så långt borta när januari väl har passerat!
En regäl frukost med fil, müsli, smörgås och frukt är viktigt för att få en bra start. Eller gröt om man tycker om det. Proviva har många goda mejeriprodukter och fruktdrycker som lugnar magen.
Pastasallad med kyckling eller skinka, lite dressing som blandas i och en bit bröd till är gott och lätt som lunch. Att välja fullkornspasta gör det mer mättande. Det kan förberedas kvällen innan. Lunch brukar oftast hinnas ätas innan påklädningen så man behöver inte vara rädd för att spilla på sin klänning.
Banan/drickbar youghurt är lättätet, kanske som mellanmål innan fotografering / vigseln.
Viktigt är också att dricka vatten regelbundet under dagen så att man undviker vätskebrist med huvudvärk som följd. Alla kyrkor och församlingshem jag varit i har haft toalett nära till hands så man ska inte välja bort att dricka för att man kan bli kissnödig.
Jag tror på att försöka äta så normalt som möjligt med frukost, lunch och mellanmål. Småätande gör att magen får jobba hela tiden med risk att magen kan kännas spänd.
En bra och viktig uppgift till tärnorna kan vara att se till att ni äter och dricker!
Lite gott att ha hos frissan kan vara färsk frukt, jordgubbar om det finns goda att få tag på i maj, honungsmelon, kanske en god chokladpralin för att göra stunden innan lite extra lyxig!
Lycka till!
Fast det beror på lite med tiden för vigseln och så... Vi ska fotas 10 och vigas 13 så jag måste ju äta med klänningen på, känns lite dumt att äta i underkläderna :P