• 4Juni2011

Hur trycka text på exempelvis Mentos?

citrondoft skrev 2011-01-05 11:11:54 följande:
    Min filosofi är att man kan göra det mesta själv! Tycker om att exprimentera. Var inte på the Knot men tycker att det är ganska dyrt plus att de inte hade rätt nyans. Vi ska inte gifta oss förrens maj 2012 så har lite tid att fundera.

Ngn annan som har tips på hur jag ska göra??
    HAr du frågat i en pysselbutik, typ panduro?  De kanske vet.... Du får jättegärna berätta om du hittat hur man gör, låter som en kanonide...
  • 4Juni2011
    Miceme skrev 2011-01-05 16:25:28 följande:
    det går jättebra att skriva med livsmedelspennor, tror nog mest på dem som är för  äggmålning.
    Jag använder mig en del av pennor när jag gör tårtor och bakelser och de pennorna går inte att skriva snyggt med på hårt underlag. själva spetsen på pennan är också alldeles för mjuk, även pennor med långa spetsar blir gärna lite mjuka i spetsen och då blir det svårt att texta snyggt.
    Men spetsen på äggmålnings pennorna ser ju korta och hårda ut.

Jag är också nyfiken på om det finns fler sätt att göra själv verkar kul, ska försöka se om jag hittar stämpeldynor med ätbar färg, kanske man kan beställa en stämpel med egna monogramet i såna fall, i mini format =)
    E <3 M 4 juni -2011
    oki....

Jag försökte hitta stämpelfärg men lyckades inte, så säg till om du hittar...
  • 4Juni2011
    Fossing77 skrev 2011-01-10 11:16:12 följande:
    Hej Jenny,

Pennorna kan även användas på kakor som är täckta med kristyr som har
    stelnat. Därför borde de även fungera på Menthos, men jag har tyvärr
    ingen erfarenhet av det.

Med vänlig hälsning
    C
    www.kakburken.se

Ska köpa pennor och testa :)
    Köpte pennan ifrån panduro i helgen så ska testa på bla godissockerbitar...
  • 4Juni2011

Spännande att se hur de funkar...
    Jag har nu testat panduros penna på lite olika sorters godis och jag tyckte inte den var något vidare, det såg ut som om färgen var slut fast den var helt ny...

• 4Juni2011

Ja vi är ju lite småknäppa som skriver på godis Skrattande
    Har du hunnit testa att stämpla än?

• 4Juni2011
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:05:56 följande:
    Nä, inte fått hem några stämplar. Enda funderingen jag har är om det räcker att måla med pennan på stämpeln, eller om jag behöver köpa färg i flaska för att få tillräckligt till ett bra stämpelavtryck. Att det går betvivlar jag inte. Glad
    Det breor nog på hur "blöta" pennorna är och om färgen torkar så fort du skrivit med den...
    Jag väntar med spänning på hur det går för dig...
    Är det mintmentos du köpt?
  • 4Juni2011
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:38:45 följande:
    Ja, det är vanliga mint. Har ett rör med frukt med, dom är ju åt det mer rosa hållet, men har inte testat på dem för vi ska inte ha de färgerna. Glad men jag kan testa på dem om du vill se hur det ser ut på dom färgerna.

Det tog en liten stund innan färgen torkade på mentosarna, så det kan nog gå att måla på stämpeln.. Men det ska testas som sagt. Glad
    Behövs inte mest nyfiken på om det bara är vita i dem och bara rosa i samma nyans i fruktvarianten...

Då bör det ju gå att måla på stämpeln och sen stämpla tycker man...
  • 4Juni2011
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:52:43 följande:
    Ska försöka köpa storpack via grossist dock. Får väl se om det blir mentos eller såna lite plattare...Vad heter de? Evighetsmint eller engelsk mint tror jag de kallas.. Ungefär lika stora men plattare och hårdare, inte så där tugg-sega, finns i såna stora lådor tror jag. Blir dyrt som attan att köpa massa rör tror jag Glad
    Är nog billigast så ja...Hur får man kontakt och möjlighet att köpa via grossis?
  • 4Juni2011
    Fossing77 skrev 2011-02-23 09:22:32 följande:
    Nu har jag testat stämplar! Målade på med mina pennor och stämplade sedan på Mentosen. Tycker nog att det duger, men lite mer färgstarkt hade jag velat ha det. Ska botanisera på kakburken.se för att se om jag kan hitta något alternativ :)

Det blev ju jättebra! hur gjorde du, målade du på stämplarna bara?
Svar på tråden Hur trycka text på exempelvis Mentos?