Hur trycka text på exempelvis Mentos?
Är sugen på att trycka egen text på Mentos och ha som favours. Har ni några tips om vad jag ska använda för "färg"?
Är sugen på att trycka egen text på Mentos och ha som favours. Har ni några tips om vad jag ska använda för "färg"?
Kan man göra det själv? Man kan beställa från theknot.com annars som för övrigt är en riktigt bra bröllopssida med artiklar, MASSOR med bilder som inspiration (man kan sitta i timmar där), forum och webshop. Tror vi ska göra det :)
Min filosofi är att man kan göra det mesta själv! Tycker om att exprimentera. Var inte på the Knot men tycker att det är ganska dyrt plus att de inte hade rätt nyans. Vi ska inte gifta oss förrens maj 2012 så har lite tid att fundera.
Ngn annan som har tips på hur jag ska göra??
Kollade lite på panduros hemsida hittade en penna man kunde skriva på tex godis med http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=290721
det går jättebra att skriva med livsmedelspennor, tror nog mest på dem som är för äggmålning.
Jag använder mig en del av pennor när jag gör tårtor och bakelser och de pennorna går inte att skriva snyggt med på hårt underlag. själva spetsen på pennan är också alldeles för mjuk, även pennor med långa spetsar blir gärna lite mjuka i spetsen och då blir det svårt att texta snyggt.
Men spetsen på äggmålnings pennorna ser ju korta och hårda ut.
Jag är också nyfiken på om det finns fler sätt att göra själv verkar kul, ska försöka se om jag hittar stämpeldynor med ätbar färg, kanske man kan beställa en stämpel med egna monogramet i såna fall, i mini format =)
Spännande!!
Oj vad många bra tips! Ska testa lite olika sätt. Har redan testat svart karamellfärg men Mentos ytan var för glansig och sög inte åt sig. Åter kommer när jag testat ngt nytt.
väntar med spänning!