• Fossing77

Hur trycka text på exempelvis Mentos?

Spännande!!

• Fossing77

jag har mejlat kakburken.se för att se vad dom säger :) återkommer med svar när jag fått veta :)

• Fossing77
    Hej Jenny,

Pennorna kan även användas på kakor som är täckta med kristyr som har
    stelnat. Därför borde de även fungera på Menthos, men jag har tyvärr
    ingen erfarenhet av det.

Med vänlig hälsning
    C
    www.kakburken.se

Ska köpa pennor och testa :)
  • Fossing77

Jag har beställt 2 sorters pennor från Kakburken nu, väntar på att få hem dem. :) De ska funka på stelnad kristyr, marsipan och liknande så det ska bli intressant att se hur de gör sig på Mentos eller liknande godis. :)

• Fossing77

mina pennor kommer nog imorgon, skickades idag :)

• Fossing77

Pennorna kom och är testade! :) Över förväntan måste jag säga. Lätta att måla med trots att spetsen inte är toktunn, de torkar fint och det ser riktigt bra ut. :) Den röda ser lite orange ut på bilden, men det beror snarare på mobilkameran, den ser lagom röd ut i verkligheten. Så hoppa in på www.kakburken.se och hitta pennorna, ca 130 kr för 5 färger. :)

Lite pilligt lär det bli att skriva, men övning ger färdighet :)
  • Fossing77

Köpte en röd penna av annat märke, men den såg väldigt urtvättad ut, så jag rekommenderar de andra :)

• Fossing77

Absolut! Kopiera på du bara :)

• Fossing77

Citrondoft: Japp! Det har jag gjort, det går allt. Fick till och med in Jenny Hjärta Calle på en utan större problem:)Största böket var hur jag skulle hålla i godisen för att få rum liksom. Har bilder i mobilen men inte fått över dom till nätet. Om du inboxar mig ditt mobilnr så kan jag skicka över en bild om du vill :)

• Fossing77

Här kommer med test-Mentos med text på Glad

• Fossing77

Tackar! Jag är supernöjd med resultatet Glad Ska testa att trycka med småstämplar från Panduro med. Små hjärtan och pussmunnar typ. Sedan lär det ju bli något av ett terapiarbete att trycka typ 800 Mentos, men jag funderar på att lämna en del blanka alternativ blanda upp dem med minimarshmallows eller nåt sånt... Glad

• Fossing77

Ha ha! Tja, någon ska ju vara knäppast med Flört

• Fossing77
    4Juni2011 skrev 2011-02-07 10:04:09 följande:
    Ja vi är ju lite småknäppa som skriver på godis Skrattande
    Har du hunnit testa att stämpla än?
    Nä, inte fått hem några stämplar. Enda funderingen jag har är om det räcker att måla med pennan på stämpeln, eller om jag behöver köpa färg i flaska för att få tillräckligt till ett bra stämpelavtryck. Att det går betvivlar jag inte. Glad
  • Fossing77
    4Juni2011 skrev 2011-02-07 11:35:50 följande:
    Det breor nog på hur "blöta" pennorna är och om färgen torkar så fort du skrivit med den...
    Jag väntar med spänning på hur det går för dig...
    Är det mintmentos du köpt?
    Ja, det är vanliga mint. Har ett rör med frukt med, dom är ju åt det mer rosa hållet, men har inte testat på dem för vi ska inte ha de färgerna. Glad men jag kan testa på dem om du vill se hur det ser ut på dom färgerna.

Det tog en liten stund innan färgen torkade på mentosarna, så det kan nog gå att måla på stämpeln.. Men det ska testas som sagt. Glad
  • Fossing77

Ska försöka köpa storpack via grossist dock. Får väl se om det blir mentos eller såna lite plattare...Vad heter de? Evighetsmint eller engelsk mint tror jag de kallas.. Ungefär lika stora men plattare och hårdare, inte så där tugg-sega, finns i såna stora lådor tror jag. Blir dyrt som attan att köpa massa rör tror jag Glad

• Fossing77
    4Juni2011 skrev 2011-02-07 12:03:23 följande:
    Är nog billigast så ja...Hur får man kontakt och möjlighet att köpa via grossis?
    Här i Borås har vi Allmans, de säljer storpack av det mesta och vi handlade där när jag jobbade på kåren, mat till puben och sånt. Man kan handla där som privatperson med har jag för mig, så jag ska testa där. Annars får man nog hitta sig en trevlig kiosk/café/affär där man känner någon som kan beställa. Brukar ju vara svårt som privatperson annars. Bor man i närheten av nåt ställe där de tillverkar godis så kan man säkert köpa storpack på fabriksförsäljning. Det kunde man iaf när jag var liten och vi åkte förbi godisfabriken i Alingsås Flört
  • Fossing77
    citrondoft skrev 2011-02-09 21:53:27 följande:
    Fossing77: Härligt att det går så bra men Mentosen!! Har haft så mkt att göra på jobbet så har helt tappat sugen för allt pyssel. Vi gifter oss iofs inte förrens sommar 2012... Väntar med spänning för att se hur det går med stämplandet!
    Det var en kul idé det här, väntar på stämpelleverans :)
  • Fossing77

Nu har jag testat stämplar! Målade på med mina pennor och stämplade sedan på Mentosen. Tycker nog att det duger, men lite mer färgstarkt hade jag velat ha det. Ska botanisera på kakburken.se för att se om jag kan hitta något alternativ :)

• Fossing77

Japp! Köpte ett set på Panduro, 6 st pyttiga hjärtan för 49 kr. Målade direkt på stämpeln och tryckte på Mentosen. :) Färgen har faktiskt mörknat lite nu när de har legat en stund så det blev faktiskt ännu lite bättre. :) Funderar på att köpa någon färgpasta och testa med oxå, men jag kanske ska nöja mig med det här. Har inte bestämt mig än ;)

Svar på tråden Hur trycka text på exempelvis Mentos?