Hur trycka text på exempelvis Mentos?
Är sugen på att trycka egen text på Mentos och ha som favours. Har ni några tips om vad jag ska använda för "färg"?
Är sugen på att trycka egen text på Mentos och ha som favours. Har ni några tips om vad jag ska använda för "färg"?
Nej jag har inte hittat stämpelfärg heller.
Det finns ju t.ex pulverfärger som man löser upp i en LITEN mängd alkohol eller ättikssprit och sedan målar med pensel.
Det finn ju också ätbara sprayfärger, man kan ju kanske göra egen schablon och spraya godisarna.
Kolla in på kakburken och tårtdecor.
jag har mejlat kakburken.se för att se vad dom säger :) återkommer med svar när jag fått veta :)
Jag har beställt 2 sorters pennor från Kakburken nu, väntar på att få hem dem. :) De ska funka på stelnad kristyr, marsipan och liknande så det ska bli intressant att se hur de gör sig på Mentos eller liknande godis. :)
Spännande att se hur de funkar...
Jag har nu testat panduros penna på lite olika sorters godis och jag tyckte inte den var något vidare, det såg ut som om färgen var slut fast den var helt ny...
Kul idé!
Du kan antagligen färga in din stämpel med livsmedelspennan, men du får nog vara snabb med att stämpla så inte färgen hinner torka.
mina pennor kommer nog imorgon, skickades idag :)
Pennorna kom och är testade! :) Över förväntan måste jag säga. Lätta att måla med trots att spetsen inte är toktunn, de torkar fint och det ser riktigt bra ut. :) Den röda ser lite orange ut på bilden, men det beror snarare på mobilkameran, den ser lagom röd ut i verkligheten. Så hoppa in på www.kakburken.se och hitta pennorna, ca 130 kr för 5 färger. :)
Köpte en röd penna av annat märke, men den såg väldigt urtvättad ut, så jag rekommenderar de andra :)