Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

Tycker det är så jobbigt ibland, vad skulle ni göra om ni var oense om framtiden?

Strunta i vad de tycker följ era egna drömma istället. Men varför får ni köpa det i så fall. Blir inte huset arvegods? Då är ni inte otacksamma om ni säger nej till att köpa det. Det är väl stor skillnad om ni hade fått det.

• turbovampyria

Oj! Måste säga att din blivande svärmor inte låter så snäll. Hon verkar vara en av de pessimistiska typerna som är lite bitter över hur livet blivit.

Men jag kan relatera till lite av det. Jag har en underbar blivande svärmor men vissa saker är inte underbara. Som att hon t.ex tycker jag ska ta hand om hemmet, barnen hela tiden. Hemmet är väl det hon tycker är vktigast eftersom hon själv är grymt pedant. När hon kommer hem till oss och jag tycker det ser ok ut så tycker hon det är stökigt och börjar städa. Det är aldrig min sambos fel det är alltid mitt. Jag studerar så jag är väl mer ledig än han. Men enligt henne är det ingen ursäkt eftersom hon jobbade och tog hand om sju barn och hushållet. Ibland blir jag tokig på henne. För det mesta är jag bara tyst och nickar och håller med. Vi träffar ju inte henne så ofta eftersom hon bor i värmland.

Svärmödrar har väl den förmågan att se till sin sons bästa. De försöker väl vara snälla gentemot sin son men förstår inte att de sårar den andra partern i psossessen.

Svar på tråden Tycker det är så jobbigt ibland, vad skulle ni göra om ni var oense om framtiden?