Datumet passar inte mina vänner
Jag träffade 3 av mina närmaste vänner i går och berättade då för dem att vi ska gifta oss den 9 juni i år. Det jag inte alls hade tänkt på när jag bokade det datumet var att Sweden Rock Festival infaller det veckoslutet. Jag vet ju att i alla fall 1 av dess tre vänner garanterat hade tänkt åka dit, Jag vet inte varför jag inte tänkte på det när jag bokade men det är svårt att få till ett datum som passar då flera av mina familjemedlemmar är upptagna ett par veckor före och efter. Mina vänner säger att de självklart kommer ändå (om vi nu gifter oss detta datum) men ser gärna att jag försöker boka om (det är bara kyrkan och församlingshemmet som är bokat hittills), men det är som sagt svårt för oss att hitta ett annat lämpligt datum.
Sen blev jag också ledsen i går när jag berättade för dem för istället för att säga grattis och vara glada för min skull kändes det mest som om de bara tyckte att det var jobbigt och dumt att det krockade med festivalen. Jag sa faktiskt detta till dem men fick ingen vidare respons.
Är det någon som varit med om liknande? Tycker ni att det är jag som tabbat mig eller är det mina vänner som kanske är lite trångsynta? Ska jag försöka ändra datumet?