• S2011

Datumet passar inte mina vänner

håller nog med föregående talare. jag tycker det känns en stor portion egoistiskt och faktiskt löjligt att be någon boka om datum för bröllop för att det sammanfaller med en festival. seriöst?

hade själv krångel med bl.a. min mormor just vad gällde vårt bröllopsdatum. hon sa att hon inte visste om hon kunde komma för hon hade "åtaganden" inom Lions. jag fick ett utbrott och sa att om det var viktigare för henne att sälja lotter och glo på plastankor så kunde hon varsågod göra det och då också missa när det första av hennes barnbarn gifter sig. efter det var det inte några fler sura miner över datumet och hon sa att hon förstås skulle komma.

jag tycker nog att det är befogat att du ryter i lite - hur kan festivalen vara viktigare än att du gifter dig? då kanske ni inte är så bra vänner ändå. nä, om jag var du skulle jag hålla fast i bokat datum. dina vänner får vackert göra en bedömning av vad som är viktigast för dem.

• S2011
    Houdini skrev 2011-01-09 00:36:26 följande:

En liten tanke bara till er som blir så upprörda.

Ens bröllop är aldrig lika viktigt för andra som det är för en självFlört 

Och nej jag hade inte blivit upprörd om någon av mina vänner hade uttryckt sig så. Jag hade vänner som inte kunde komma på vårt bröllop, och tänk jag förstod och krävde inte ens att få veta varför. Men själv gör sina rgna prioriteringar här i livet av vad som är viktigt.

Jag tycker att det är en sak att vara införstådd med att ens bröllop är viktigast för en själv och att man inte kan kräva att alla ska kunna komma och en helt annan sak att ens familj/vänner "kräver" att man ska byta ut bestämt datum för "skitsaker".
Svar på tråden Datumet passar inte mina vänner