Franskt bröllop
Jag antar att vi är i lite samma sits då eftersom min fästis är från Argentina. :) Jag har innan fått tipset att kolla på skatteverkets hemsida för där ska finnas info om vad som gäller och vilka papper man behöver för "internationella" äktenskap, men såklart har jag inte orkat göra det än, haha.
Jag tror inte att det är nödvändigt att ni gifter er två gånger, om ni gifter er i Frankrike är jag ganska så säker på att det räknas (eller hur man nu ska säga) i Sverige också, men jag är lite mer tveksam om det funkar tvärt om också. Vi kommer förmodligen gifta oss kyrkligt i Sverige och borgeligt i Argentina - i den ordningen för gifter vi os först i Argentina så räknas det även i sverige och man kan inte gifta sig två gånger med samma person utan att skilja sig först. Däremot verkar det som att vår svenska vigsel inte skulle få legal status i Argentina om vi inte gifter oss borgeligt där.
Hur som, det är säkert helt annorlunda för er eftersom ni båda är EU-medborgare. Kolla skatteverkets hemsida, är mitt starkaste tips. (som jag ska följa själv snart också)