Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Har ni också bokat livemusik?

Jag har några frågor till er som bokat trubadur eller liveband till festen: Hade ni ett inledande möte med era musiker? Skrev ni något avtal gällande avbokningsskydd och liknande?

Jag har mailat med vår trubadur och lyssnat på ljudprov från hans hemsida, och han verkar vara kanon. Men jag känner att jag gärna skulle vilja sätta mig ner "öga mot öga" och gå igenom listor med hans repertoar, få tips på lämplig låt till första dansen, skriva någon form av avtal så att han inte kan boka in annat den dagen, etc etc.

Eller räcker det med hans skriftliga mailbekräftelse där jag har svart på vitt vilket datum det gäller, att han fixar utrustning och pausmusik, samt att han spelar live i tre timmar till ett pris av 4000 kr + att vi står för maten?

Hur ska jag göra? Vilka erfarenheter har ni andra, som brudpar och/eller musiker?

• Svar på tråden Har ni också bokat livemusik?
  • MrsT2011

Tack, vad skönt att höra att jag ändå gjort rätt som begärt ett möte med vår musiker, han verkar inte ha några problem med det heller. Avtalet är mest en formsak, skulle vi mot förmodan ställa in bröllopet eller bli sjuka får han ändå betalt. Jag vill bara vara säker på att vi får det vi betalar för, dvs att han har med sig all utrustning och är där de tider vi bestämt etc.

• MrsT2011

Utöver hans fasta gage på 4000 kr får han samma mat som gästerna, och får själv välja om han vill sitta med under middagen eller inte. Gissar att han kommer äta för sig själv, men jag har faktiskt varit på ett bröllop där duon som spelade var med under hela middagen, utan att ha personlig relation till brudparet. Trevligt och mkt uppskattat av samtliga!

Har förresten haft mötet nu och det var kanon att sitta ner och få tips om hur man bäst skapar bra stämning och får många att dansa. Har valt ut en hel set-lista från hans repertoar, snacka om att spelningen blir helt efter vårt tycke och smak!  *toknöjd*

Svar på tråden Har ni också bokat livemusik?