• CJIGBG

Villa Belparc Göteborg

Hej,
    Efter att ha sökt på forumet inser jag att det inte finns något alls om Villa Belparc i Göteborg
    som festlokal, varken positivt eller negativt eller något :)
    Vi funderar på denna eftersom det tar ganska många personer (vi är i början av planeringen men
    det lutar åt över 150 inbjudna) men prismässigt låg det ändå ganska bra till.
    Men lite fundersam blir man ju när vi inte hittar några åsikter alls :)
    Någon som har haft fest där eller varit på fest där som har några åsikter :D

//Camilla

• Svar på tråden Villa Belparc Göteborg
  • Emmman

Hej Camilla!

Jag letar också information om Villa Belparc! Vi är också precis i början av planeringen, vi bor i Masthugget och älskar slottsskogen, så Villa Belparc passar så otroligt bra!

Vi har snarare ca 70 gäster, men vi vill helst ordna med mat, dryck och ljud/musik själva för att hålla nere kostnaderna.

Tacksam för erfarenheter och åsikter om Belparc! Kostnadsförslag, och om det är kört med egen catering/dryckesinhandling eftersom jag antar att de har eget tillstånd!

//Emma

• blizzmia

Väldigt tråkig lokal....

• MrsT2011

Vi har bokat Belparc! Tycker också det är skumt att det är helt tyst om dem här på BT, men Malin som har stället är fantastisk att ha att göra med, jag har fullt förtroende för henne och personalen.

Blev också lite besviken att lokalerna börjar bli slitna, men med tanke på priset har jag överseende med det. Kommer bli mysigt ändå, och tapetseringen är relativt ny. Sååå tråkiga är inte lokalerna (de har två olika festvåningar, bottenplan samt en trappa upp), framför allt inte när man jämför med alla möjliga bygdegårdar och liknande som många bokar. Dessutom är det ju härligt med utemiljön, lummig park och en stor damm alldeles intill passar oss perfekt.

Vi gifter oss i början av juni så nu håller jag tummarna att de är lika bra som de verkar vara! Har själv bara varit där på julbord tidigare, och den maten var jättegod.

Mat och dryck kan man inte ta med själv och för oss är det hela poängen att slippa fixa själva. Bra kuvertpris, trerätters + tårta (måste beställas från deras bageri) samt fördrink och vin till varje rätt kostar ca 800 kr beroende på vilket kött man väljer etc. Och då ingår lokalen, serveringen, städning etc i dessa kuvertpriser.

Musikanläggning finns inte så det får man fixa själv.

• i do

Hej , tror inte alls ni behöver vara oroliga när det inte skrivs så mycket om ett ställe som funnits så länge som ex BelParc, fördelen att vända sig till ställen som jobbar med många bröllop och fester är att de är proffs,att få sina gäster att känna sig omhändertagna och få den hjälp i planeringen de behöver hör till att göra ett bra jobb som bröllopskoordinator , istället kan brudparet koncentrera sig på de andra bitarna som hör bröllopet till, människor är många gånger bättre på att risa än rosa...

Lycka Till !

• MrsT2011

Åååååh, så öppnar man tidningen i morse och vad ser man?? Jo, Håkan Hellström har flyttat sin konsert till Slottsskogsvallen... Jag har noterat att han spelar samma dag som vårt bröllop, och med lättnad konstaterat att han ska vara i trädgårdsföreningen på andra sidan stan... Skit också, nu kommer det bli brutala mängder folk däromkring. Tur att hans spelning inte börjar förrän 20.00, vi ska dricka fördrink utanför huset vid femtiden.

Borde väl inte märka av konserten så mycket med tanke på att spelningen pågår medan vi äter middag, eller vad tror ni? Vi har bokat ovanvåningen och ska nog dricka fördrink på gaveln som vetter mot Linnéplatsen. Där märker man knappt allmänheten, står man på terassen har man däremot utsikt över allt vanligt folk på uteserveringen.

• 2015

Ser att tråden är gammal. Men jag undrar ÄNDÅ om det är någon som har erfarenhet av Villa Bel Parc.
    Skriv GÄRNA i så fall. Ska dit på visning i nästa vecka, SPÄNNANDE! Flört 

Svar på tråden Villa Belparc Göteborg