• Gottblåbär

Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?

Vi planerar att gifta oss i hanhals Kyrka, men har bara sett kyrkan utifrån och under vintern. Någon med erfarenhet som kan dela med sig av hur de är och ser ut?

Tänkte bla på ingången i kyrkan, finns de tre stycken, och vilken går man ut i när man gift sig, såg inte ut att finnas en massa plats för gäster att stå på utsidan och titta när man kommer ut?

Planerar att ha festen på Hanhalsgården, någon med erfarenhet av de?

Och sist men inte minst funderar vi på att ha bröllopsnatten på säröhus, någon som varit där?

• Svar på tråden Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?
  • 24september

vi har bott på säröhus flera gånger - ett helt underbart ställe med otoligt god mat och härlig miljö! kommer nog tyvärr inte återvända på ett tag då dom har höjt priset rejält på deras weekend-paket...!
    men som sagt underbar - avslappnande miljö... mysigt i relaxavdelningen med goa skrubber m.m.... !

• stjärna18

Har också bott på Säröhus, men tycker att det ser ganska gammalt och nergånget ut. Rummen är okej.
    Relaxavdelningen är toppen men maten absolut inget märkvärdigt, så tycker iaf jag =)

• Gottblåbär

Jag trodde dom hade en spa avdelning men var inne och läste och såg att man får stå för allt sånt själv, dom har produkterna men man får göra arbetet själv. Hur kändes de?

• Smultronsommar

Hanhals kyrka är det ingången "längst" bort som är huvudingången. Inga problem att få plats med gästerna efteråt.

Hanhalsgården är riktigt bra. Har både varit på fest där och haft fest själv där (dock ingen bröllopsfest varken själv eller som gäst). Bra pris och de är bra att ha att göra med också.

• Gottblåbär

Smotronsommar: Okej, hur ser Hanhals kyrka i innuti? Har inte varit inne i den :)

• Potter

Hanhals bygdegård är väl ett rätt bra ställe att ha sin fest på. Vi va å kika på den men avstod pga av två saker och det va att är man 70 pers så är det rätt fullt i rummet och vi hoppas på dryga 85-90 och sen måste man stänga av ljudet/musike, tror det va nånstans runt 01 eller 02, för att det bor folk ovanpå.

I övrigt en helt okej lokal (lite nedgången men den skulle tydligen fräschas upp under julhelgerna. Har inte sett detta).

• Gottblåbär

Potter: Vi blir inte så många ca 50 så tror den passar bra utrymmes mässigt.
    De där med musiken sa dom inte till oss något om. Får ringa och fråga för sånt får dom ju informera om isåfall innan man bestämmer sig för den lokalen...blir lite orolig nu.

• Potter

Gör det, min sambo visste om detta så vi frågade. Men visst det kan ju ha skett förändringar sedan i sensommras/höstas då vi va där å tittade. Lycka till!

• Smultronsommar

Ang krykan - har förvisso varit där ett par gånger, men är urusel på att förklara bra... Men hittade en bild på nätet som jag tycker beskriver bra: http://www.kyrkokartan.se/056280/images/56280_29863442

Det är nog inte för inte den är rätt poppis som bröllopskyrka då många tycker den är lagom stor/liten osv.

Ang Hanhalsgården och renovering så har de fått skjuta upp det. Vet några som har hyfsat stående aktivitet där som skulle bli berörda av det, men som sagt var, de har fått skjuta upp renoveringen. Men å andra sidan vet jag inte om jag tycker att det är så nedgånget. Visst toaletterna har väl sett modernare ut och lika så väggarna i stora salen, men tycker nog inte att Tölögården eller Fjärås bygdegård exempelvis skiljer sig så mycket ifrån dem.

90 - 100 pers går att få in har jag för mig...  Men visst det är trångt. Hade själv fest där för några år sedan med ca 45 och det var gott om plats mellan och runt borden.

Det finns 2 barnstolar men tyvärr inget skötbord, går ju dock att lösa på annat sätt om man har småbarn med.
    Musikens begränsning är inte enbart pga att det bor en ovanpå utan öven de som bor omkring. Det är nog inte så himlans kul att höra basgång nätterna igenom varje helg misstänker jag... Minns inte heller om det är 01 eller 02 det gäller till. Men bara för att musiken slutar behöver ju inte festen sluta!

Fler frågor?

• Gottblåbär

Gud nu börjar jag bli orolig, fan jag vill inte stänga av musiken så tidigt. Kommer bli rätt sur när jag ringer o han säger de nu när jag pratat med han flera gånger plus varit där och han inte nämt detta. Min sambo skojjade med honom om just övervåningen och sa - är de låst där uppe så inte någon berusad springer bort.

Han skratta bara och sa att han skulle låsa upp där och nämde inget om att de bodde någon där eller att de skulle vara tyst med musiken.

GRR... Men samtidigt har man inte blivit informerad om de hur ska man då kuna veta ^^ 

• Smultronsommar

Men alltså - det är ingen risk att springa upp till den boende!!! Ta det lugnt!!!  Det är en separat ingång till lägenheten brevid. Det som ni kan komma åt är små typ konferenssalar.

Ang musiken - de brukar vara bra på att berätta det, men man kan ju faktiskt göra misstag?! Du kunde ju frågat själv också, brukar själv alltid göra det när jag bokar lokaler för fest. Men nu vet du ju om det och då är det ju bara att ringa och fråga och passar det inte så avboka och boka nåt annat?! Som sagt var musiken gäller ju inte bara den som bor ovanpå utan även husen som ligger runt omkring, det är ju därför som de fått begränsa.

• Gottblåbär

Jo fast när man bokar en bröllopsfest så trodde jag de var underförstått att de blir en riktig fest med musik som spelas länge. Vi har redan gjort alla inbjudningar så att ändra nu skulla kosta pengar och vi får tänka om helt, med allt, kyrka osv..

Ska ringa och prata med han, dom får göra ett undantag isåfall för oss. Usvh va arg jag kommer bli annars.

• Potter

Jaa joo jag kan förstå att du blir arg.. var dock inte meningen att starta nåt så... ring först å prata med honom å kolla. Det kan ju ha skett förändringar (därav ingen info från hans sida). Men om det nu skulle vara så att det är "ljudförbud" efter ett visst klockslag kanske ni kan prata med hyresgästerna personligen.. jag skulle då rakt inte vara omöjlig när det gäller nåt så stort som någons bröllop... lycka till iaf!! Hoppas det löser sig för dig

• Gottblåbär

Hehe blev självklart inte arg på dig, såg bara senariot att när festen är igång så blir vi utkörda för att vi spelar musik, har ju liksom hyrt ett band :P

Nä vi får väl prata med dom personligen och förklara läget, man får väl hoppas dom har överseende med ett bröllop iallafall :) Ska ringa och kolla med honom i eftermiddag tänkte jag.

• Potter

Hur gick det för dig sen Gottblåbär? Ordande det sig? Va sa styrelsen/boende???

Svar på tråden Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?