Inlägg från: Gottblåbär |Visa alla inlägg
  • Gottblåbär

Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?

Vi planerar att gifta oss i hanhals Kyrka, men har bara sett kyrkan utifrån och under vintern. Någon med erfarenhet som kan dela med sig av hur de är och ser ut?

Tänkte bla på ingången i kyrkan, finns de tre stycken, och vilken går man ut i när man gift sig, såg inte ut att finnas en massa plats för gäster att stå på utsidan och titta när man kommer ut?

Planerar att ha festen på Hanhalsgården, någon med erfarenhet av de?

Och sist men inte minst funderar vi på att ha bröllopsnatten på säröhus, någon som varit där?

• Svar på tråden Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?
  • Gottblåbär

Jag trodde dom hade en spa avdelning men var inne och läste och såg att man får stå för allt sånt själv, dom har produkterna men man får göra arbetet själv. Hur kändes de?

• Gottblåbär

Smotronsommar: Okej, hur ser Hanhals kyrka i innuti? Har inte varit inne i den :)

• Gottblåbär

Potter: Vi blir inte så många ca 50 så tror den passar bra utrymmes mässigt.
    De där med musiken sa dom inte till oss något om. Får ringa och fråga för sånt får dom ju informera om isåfall innan man bestämmer sig för den lokalen...blir lite orolig nu.

• Gottblåbär

Gud nu börjar jag bli orolig, fan jag vill inte stänga av musiken så tidigt. Kommer bli rätt sur när jag ringer o han säger de nu när jag pratat med han flera gånger plus varit där och han inte nämt detta. Min sambo skojjade med honom om just övervåningen och sa - är de låst där uppe så inte någon berusad springer bort.

Han skratta bara och sa att han skulle låsa upp där och nämde inget om att de bodde någon där eller att de skulle vara tyst med musiken.

GRR... Men samtidigt har man inte blivit informerad om de hur ska man då kuna veta ^^ 

• Gottblåbär

Jo fast när man bokar en bröllopsfest så trodde jag de var underförstått att de blir en riktig fest med musik som spelas länge. Vi har redan gjort alla inbjudningar så att ändra nu skulla kosta pengar och vi får tänka om helt, med allt, kyrka osv..

Ska ringa och prata med han, dom får göra ett undantag isåfall för oss. Usvh va arg jag kommer bli annars.

• Gottblåbär

Hehe blev självklart inte arg på dig, såg bara senariot att när festen är igång så blir vi utkörda för att vi spelar musik, har ju liksom hyrt ett band :P

Nä vi får väl prata med dom personligen och förklara läget, man får väl hoppas dom har överseende med ett bröllop iallafall :) Ska ringa och kolla med honom i eftermiddag tänkte jag.

Svar på tråden Någon som gift sig i Hanhals Kyrka/Kungsbacka? bott på Säröhus?