Inlägg från: finafia |Visa alla inlägg
  • finafia

Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!

Vi gifter oss på Midsommarafton. Det var det datumet som var ledigt på hela sommaren för lokalen och de som står oss närmst, iom inbjudan inte hunnit ut än, tycker det är en toppen dag!!!
    Jag var lite osäker jag med, men nu känns det verkligen som en bra dag - plus att helgen blir lite längre och vi kommer även hinna med lite mys kvällen innan bröllopet med våra familjer och närmaste vänner. En så kallad Rehearsal dinner...;)
    Och som du skrev så är väl Julafton mer helig än Midsommarafton!

Ps.Vi ska ha lite midsommarfeeling i maten som kommer serveras på bröllopet, då vi tror det kommer uppskattas väldigt mycket!

• finafia

Vi har varit ute i god tid för att boka upp det vi ska ha och det har inte varit några problem hittills. :)
    Men klart att det är olika från släkt till släkt... Vill vissa av de jag bjuder inte komma pga att de vill fira midsommar istället för att föreviga vår dag med oss så kan de juh bara tacka nej till inbjudan, men vår bröllopsdag kommer juh även att ske en endaste gång och Midsommarafton återkommer år efter år.:)
    Tur att inte alla tycker samma... Då kanske allt hade varit fullbokat på midsommar så som när pingsten infaller...;)

Svar på tråden Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!