Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!
Så här ligger det till...Jag och min blivande fru debaterar om vi skulle ha vårat bröllop på fredagen den 24:e (vilket är Midsommarafton) eller inte. Hon är nyinflyttad från USA så att jag förklarar diverse saker för henne, vad folk gör på sina lediga dagar, Midsommarafton osv.
Hon håller fast vid att en hel del utav gästerna inte skulle vilja gå på bröllop på Midsommarafton för att dom kanske vill spendera den med deras familj eller har andra planer som att dricka sig stupfull någon annanstans.
Jag tänkte efter och kom inte riktigt fram till att folk egentligen inte spenderar den med deras familj (som på JUL, t ex.). Midsommarafton är ledig för dom flesta. Gjorde lite research på det plus att jag inte minns senast JAG jobbade på en Midsommarafton.
Jag tänker att gästerna kommer att få lön den helgen och vem släpper inte loss lite mer när dom har lite mer pengar på kontot. Och jag säger inte att det är pengarna jag är ute efter! Vill bara att gästerna ska trivas och skulle slappna av!
Vi har bokat vigsel i kyrkan den 18:e just nu pga just denna diskussion, men efter att den snälla damen i telefon berättade för mig att det var lite mer tillgängligt på Midsommar-helgen så började jag luta mig lite mer åt den helgen men vad jag fick motsägelser från future-wife då!
Så....vad säger ni? Hur skulle ni reagera om ni fick en inbjudan till ett bröllop på Midsommarafton? Yay eller Nej?