Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!
Jag tycker att det finns många viktiga saker att ta i beaktande som tagits upp i tråden, ang att ha bröllop på midsommarafton. Man känner ju sin egen umgängeskrets bäst, så huruvida de kan tänka sig att rucka på sina traditioner eller inte, vet ni förmodligen bättre. Personligen hade jag tackat ja, men inte varit överförtjust över valet av dag.
Vad viktigare är i sammanhanget är väl att tänka på att även om det kan verka praktiskt att ta det när de flesta är lediga så finns det många problem med just det faktum att många är lediga. Några av de viktigast punkterna som folk har tagit upp tycker jag är:
- Folk planerar in semestrar till den helgen, just därför att de är lediga och de behöver därför förvarnas i gooood tid.
- Barnpassning är så gott som omöjligt att få tag i så man bör ha en bröllopsfest där barn är välkomna.
- De som inte per automatik är lediga den dagen har svårt att få ledigt.
Kontentan är alltså, att om ni fortfarande funderar över hur ni ska göra, så betyder det förmodligen att ni inte har bokat lokal och därmed inte heller gjort färdigt inbjudningarna. Om ni vill att så många som möjligt av era gäster ska kunna komma så borde ni alltså bestämma er omgående och skicka ut inbjudningar inom en snar framtid. För två månader innan, som annars är vanligt, är på tok för nära inpå om man ska festen på midsommarafton!