• Dejli

Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!

TheD skrev 2011-01-13 23:30:34 följande:
    Enda gången midsommar betyder något är när man är barn annars är det inget spec whatsoever!!!!!
    Du kanske skrev fel där, och menade "enda gången midsommar betydde något för mig [TheD] var när jag var barn".

För det är ju inte så för alla, och det där tycker jag är att dumförklara de som faktiskt tycker att midsommar är en trevlig tradition även som vuxna. Jag t ex tycker mycket bättre om midsommar än jul, för den handlar om att umgås med vänner o familj och äta gott utan att det ska dras in kommersiella grejer som julklappar. Det här med att supa skallen av sig förstår jag inte riktigt, men de jag känner som faktiskt gör det är lika dyngraka på andra typer av fester också, så det är ingen skillnad egentligen. Skillnaden ligger väl i att det görs kollektivt just den dagen. Att folk som annars inte blir fulla skulle bli det då tror jag inte...

Jag hade tackat ja, om jag inte hade planer sedan långt innan (om det inte gällde min bästa vän/nära släkt, men de skulle inte lägga det då ändå), men tyckt att det var en dum dag att lägga den på. Jag förutsätter att inbjudan går ut i god tid, för midsommar är en dag när många anordnar fester själva och åtminstone vi har ofta gäster då. Inte så populärt att ställa in en fest dit man bjudit folk för att någon planerat in ett bröllop som man känner att man "behöver" gå på.
  • Dejli
    awarwen skrev 2011-05-31 14:07:17 följande:
    Vi gifter oss på midsommarafton och av 129 bjudna så har endast 30 tackat nej. Solig
    Några pga sin höga ålder och några pga inbokade resor.
    Ddet kan ju vara så att ni bjudit många äldre och då räknat med många nejsvar pga ålder, men annars så tycker jag nog att 30 st är ganska mkt trots allt om man bjudit folk man tror ska ha möjlighet att komma. Det är ju nästan en fjärdedel... Man brukar väl räkna med ca 10-15% nej?
Svar på tråden Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!