Inlägg från: awarwen |Visa alla inlägg
  • awarwen

Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!

Vi gifter oss på midsommarafton och av 129 bjudna så har endast 30 tackat nej. Solig
    Några pga sin höga ålder och några pga inbokade resor.

Vi skickade ut ett save-the-date kort väldigt tidigt just pga dagen vi valde.

Vi bjuder hela familjerna, så ingen behöver skaffa barnvakt om de inte absolut vill gå själva.
    Två av paren har valt att skaffa barnvakt, resten tar med sig sina småttingar/barn/ungdomar.
    Det är precis så vi vill ha det!

Det blir midsommarbuffé med nubbe och allt och därefter en stor dessertbuffé där jordgubben är den röda tråden och jordgubbstårta är en av delikatesserna de kan välja på.

En midsommarstång kommer också att finnas och om vädret tillåter så blir det dans och lekar kring den.

Vi har inte mött något motstånd,  tvärtom så verkar det som att alla tycker att det ska bli jätteroligt och de säger att de längtar varje gång vi möter dem. Skrattande

• awarwen
    Dejli skrev 2011-06-01 12:34:44 följande:
    Ddet kan ju vara så att ni bjudit många äldre och då räknat med många nejsvar pga ålder, men annars så tycker jag nog att 30 st är ganska mkt trots allt om man bjudit folk man tror ska ha möjlighet att komma. Det är ju nästan en fjärdedel... Man brukar väl räkna med ca 10-15% nej?
    Vi har inte räknat med några nejsvar alls. Save-the-date korten och inbjudningskorten har skickats helt förbehållslöst. Vi tycker inte att 30 är mycket, så vi är inte speciellt upprörda över det.

Det rör sig om personer som sen mycket lång tid tillbaka har planerat långresor till t.ex Malaysia och USA och de kommer att vara borta hela sommaren i vilket fall, så just midsommar spelade ingen roll för dem, de hade inte kunnat under sommartid ändå.

7 personer har bedömt att de är för gamla och att det blir för jobbigt för dem, men de kommer till kyrkan för att närvara vid själva vigseln.

Inräknat i de 30 är också de barn som det har skaffats barnvakt till, det är alltså inte bara vuxna som räknas in i den mängden.

Ingen av de som har tackat nej, har haft midsommar som anledning utan det har berott på annat.

Vi räknar inte "bortfallet" i % vi räknar de som kommer och är glada för det. 
  • awarwen
    Sebastiána skrev 2011-06-01 13:23:48 följande:
    På midsommarafton vill jag gå på midsommarfest = traditionell midsommarmat och umgänge i glada vänners lag. Om jag bara får sill, nypotatis och jordgubbar går jag gärna på bröllop på midsommarafton. Det blir ju som en speciell midsommarfest dä
    Ha ha ha... exakt så har gästerna sagt också.
    De ser det som en extra rolig midsommarfest, eftersom vi kör med midsommartema också. 
Svar på tråden Bröllop på Midsommarafton? Tyck till!