Rosplantor till bröllopsblommor beställda - är så glad! Vad tycker ni om dem?
Är så glad och entusiastisk över detta så jag måste spilla lite!
Har varit i val och kval över detta med blommorna. Göra själv/florist, köpa blommor/använda trädgården/plantera nya och anpassade...
Jag älskar verkligen trädgård, blommor och kreativt pyssel - det är min stora stora hobby.
Har hela tiden velat använda mina egna växter men samtidigt ska det vara tillräckligt mkt för att räcka till brudbukett och bordsarrengemang samt rätt temafärger och blomningtid...
Så nu har jag efter mkt funderande beställt ett antal rosplantor av tre sorter, samtliga med stora blommor och som blommar när vi gifter oss! De har 1,5 år på sig att växa till sig.
Är det nån mer som gjort så här/använt trädgårdens blommor till buketten? "Tester" min idé bland er blomintresserade här. Är jag helknäpp, är det en konstig idé att plantera bröllopsrosor 1,5 år innan? Kan fler förstå känslan och betydelsen av det? Rosorna är ju buskrosor och ser inte ut som de rosor som finns i kyldiskarna. Men jag gillar det lite "vildare" och busigare och de här blommorna är större än "köpesnittrosor"
I och med denna beställning har även färgtemat bestämts...