Inlägg från: Syrinx |Visa alla inlägg
  • Syrinx

Rosplantor till bröllopsblommor beställda - är så glad! Vad tycker ni om dem?

Åh vilken trevlig idé!!! Jag önskar så att jag hade en trädgård också, då skulle jag plockat blommor från trädgården till min bukett. Jättevackra rosor för sig och i kombination med varandra. Vilken vacker bukett du kommer att få! Är också nyfiken på att veta vilka sorter det är.

• Syrinx

Sitter här och suckar längtande efter sommar och rosfägring...
    Absolut ljuvliga rosor, 1700tal! Austinrosorna brukar vara riktigt praktfulla, många av mina favoriter är hans rosor  

• Syrinx
    1700tal skrev 2011-01-12 23:55:41 följande:
    Klart du måste inhandla lite pelargoner, Geranium. Du heter ju till och med Geranium!! Även om nävorna geranium och pelargonium separerades från varann, vår käre Linné kunde ju inte veta allt. Men i england kallar de ju fortfarande pelargoner för geraniums, trots att det är fel. Och pelargoner finns det ju gott om på mässan, hela sverige är visst drabbad av pelargonfebern. Brukar du handla/beställa av Rockdala (detta var ingen egenreklam), det är mitt favvoställe att köpa sticklingar! Ligger bara 20 min ifrån oss, livsfarligt för plånboken. De öppnar 22 jan, jättesnart - då är det offentligt VÅR för då fylls våra fönsterbrädor med små gröna bebisar!
    Instämmer! Pelargoner är det ljuvligaste man kan ha på fönsterbrädan! Sitter här och beställer fröer från ERA så jag kan sätta några egna, och sedan när Haven i Gärsnäs har öppnat ska jag åka dit och handla alldeles för många sticklingar! Förstår vad du menar med livsfarligt för plånboken, 1700tal... Tack och lov (?? - för plånboken iallafall) öppnar dock Haven lite senare än Rockdala.

Förlåt för så mycket OT förresten, jag blev så entusiastisk! Längtar sååå till våren! 
Svar på tråden Rosplantor till bröllopsblommor beställda - är så glad! Vad tycker ni om dem?