Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Bukett till tärnorna??

TheD skrev 2011-01-16 16:33:55 följande:
    en fråga, varför ska tärnorna ha handväska??????? Bilder från bröllop har jag inte sett varken brud eller tärna med en handväska.

Om man måste a en så får någon annan ta hand om det om inte låta den ligga kvar i bilen. Under vigsel är knappast något som behövs från den ;)
    Nä det ser man ju inte på bilder så nån lösning för var väskorna ska vara under tiden är väl skälig. Kanske kan tärnornas respektive ta hand om väskan så länge under ceremonin.  Eller som nån annan sa man kanske kan lägga dem i en fin korg så länge. Alt. en vän eller förälder kan hålla dem. De säger de nog inte nej till, jag får nog be min pappa det är han som kommer köra mig med båten till vigselplatsen så han får nog hålla den under ceremonin.

Många såväl tärnor som brudar har nog flera "måsten" med sig i väskan; kanske läppstift, hårnålar, nål o tråd (om kris uppstår), skavsårsplåster, puder, tamponger, trosskydd, fusklapp till tal mm som de behöver senare under dagen och på festen.

Lämna väskan i bilen skulle jag dock aldrig våga, är liksom uppfostrad med att man inte lämnar stöldbegärligt gods i en bil....  onödigt att riskera stöld o krossad bilruta. Låter kanske pessimistiskt men better safe than sorry...

Det löser sig nog med väskan på nåt sätt
    FelizLane skrev 2011-01-16 18:38:00 följande:
    i bhn!!! ;D
    Näsduk i bhn är ju en bra idé men en lite brasklapp... de funkar ju bara om man har öppen urringning och inte behöver klä av klänningen för att komma åt den Skrattande. annars kanske m2b kan ha några i fickan... det får min ha :) men de flesta moderna brudar har väl en öppen urringning av ngt slag så Tyst på mig...
Svar på tråden Bukett till tärnorna??