• moonlightgirl

Bukett till tärnorna??

Jag har en fråga till er som ska ha fler än en tärna. Jag ska ha 4 tärnor och undrar om alla 4 ska/brukar ha en varsin lite minder bukett??
    Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Bukett till tärnorna??
  • moonlightgirl

Anledningen att jag funderar över handväska är att jag kommer nog behöva ha tag på näsduk även under vigseln då jag kommer att bli rörd.

• J och J

göm undan en i buketten på nåt vis. eller be din närmsta tärna gömma en i buketten

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • TheD

en fråga, varför ska tärnorna ha handväska??????? Bilder från bröllop har jag inte sett varken brud eller tärna med en handväska.

Om man måste a en så får någon annan ta hand om det om inte låta den ligga kvar i bilen. Under vigsel är knappast något som behövs från den ;)

• FelizLane
    moonlightgirl skrev 2011-01-16 14:56:43 följande:
    Anledningen att jag funderar över handväska är att jag kommer nog behöva ha tag på näsduk även under vigseln då jag kommer att bli rörd.
    i bhn!!! ;D
  • Anna B

Brudgummen kan ju ha i fickan...

• Nalinie

Alla mina tärnor och näbbar kommer ha buketter i varierande storlek. 

• Zelmah
    TheD skrev 2011-01-16 16:33:55 följande:
    en fråga, varför ska tärnorna ha handväska??????? Bilder från bröllop har jag inte sett varken brud eller tärna med en handväska.

Om man måste a en så får någon annan ta hand om det om inte låta den ligga kvar i bilen. Under vigsel är knappast något som behövs från den ;)
    Nä det ser man ju inte på bilder så nån lösning för var väskorna ska vara under tiden är väl skälig. Kanske kan tärnornas respektive ta hand om väskan så länge under ceremonin.  Eller som nån annan sa man kanske kan lägga dem i en fin korg så länge. Alt. en vän eller förälder kan hålla dem. De säger de nog inte nej till, jag får nog be min pappa det är han som kommer köra mig med båten till vigselplatsen så han får nog hålla den under ceremonin.

Många såväl tärnor som brudar har nog flera "måsten" med sig i väskan; kanske läppstift, hårnålar, nål o tråd (om kris uppstår), skavsårsplåster, puder, tamponger, trosskydd, fusklapp till tal mm som de behöver senare under dagen och på festen.

Lämna väskan i bilen skulle jag dock aldrig våga, är liksom uppfostrad med att man inte lämnar stöldbegärligt gods i en bil....  onödigt att riskera stöld o krossad bilruta. Låter kanske pessimistiskt men better safe than sorry...

Det löser sig nog med väskan på nåt sätt
    FelizLane skrev 2011-01-16 18:38:00 följande:
    i bhn!!! ;D
    Näsduk i bhn är ju en bra idé men en lite brasklapp... de funkar ju bara om man har öppen urringning och inte behöver klä av klänningen för att komma åt den Skrattande. annars kanske m2b kan ha några i fickan... det får min ha :) men de flesta moderna brudar har väl en öppen urringning av ngt slag så Tyst på mig...
  • moonlightgirl
    TheD skrev 2011-01-16 16:33:55 följande:

Därför att jag vet att jag vill ha lite måsten i min väska som Zelmah skrev och det tror jag att mina tärnor också vill ha. Men jag vill ju inte stå och dingla med en handväska under vigseln men sedan ska jag ha min vid min plats tror jag.
    Jag håller med Zelmah igen att jag skulle inte riskera att lämna handväskan i bilen, vill inte upptäcka att det varit inbrott i bilen.
  • MissHelena
    moonlightgirl skrev 2011-01-16 14:56:43 följande:
    Jag var på ett bröllop hösten 09, och då hade tärnorna en liten väska (typ modell penningpung) med långt band så den hängde vid höften ungefär. De gick i samma färger som deras klänningar. Men jag tror inte att du behöver ha en, utan prata isf med den tärnan som kommer stå närmst dig håller koll och ger dig en näsduk om du behöver!
  • moonlightgirl
    MissHelena skrev 2011-01-17 15:33:46 följande:
    Jag var på ett bröllop hösten 09, och då hade tärnorna en liten väska (typ modell penningpung) med långt band så den hängde vid höften ungefär. De gick i samma färger som deras klänningar. Men jag tror inte att du behöver ha en, utan prata isf med den tärnan som kommer stå närmst dig håller koll och ger dig en näsduk om du behöver!
    Ja under vigseln får jag lösa det på något sätt men sedan på festen ska jag ha min egen väska, jag gillar inte att behöva ha mina saker i någon annans väska (jag är konstig jag vet)    =)
    Jag vill inte hålla på o tjata på någon annan o be om mina saker.  =)
  • MissHelena
    moonlightgirl skrev 2011-01-17 21:14:02 följande:
    Ja under vigseln får jag lösa det på något sätt men sedan på festen ska jag ha min egen väska, jag gillar inte att behöva ha mina saker i någon annans väska (jag är konstig jag vet)    =)
    Jag vill inte hålla på o tjata på någon annan o be om mina saker.  =)
    Nej, det är sant! Jag skulle nog inte heller vilja tjata på någon! Men på festen är det ju absolut bara att ha en väska! Då behöver du ju inte bära på buketten längre!!!
  • moonlightgirl
    MissHelena skrev 2011-01-18 00:54:36 följande:
    Nej, det är sant! Jag skulle nog inte heller vilja tjata på någon! Men på festen är det ju absolut bara att ha en väska! Då behöver du ju inte bära på buketten längre!!!
    Nej det har du rätt i, då ska jag ha den som dekoration på bordet.  =)
Svar på tråden Bukett till tärnorna??