Bröllopspriser – sanning eller myt?
Jag har själv noterat detta vid några tillfällen. Jag mailade en fotograf för något år sedan och undrade vad två timmars porträttfotografering i miljö skulle kosta och fick ett pris. Han frågade samtidigt när bilderna skulle tas. Jag svarade då att det var ett tag till dess, bilderna skulle tas på vårt bröllop. Jag fick då ett mail tillbaka med en helt annan prislista där allt var 20-30% dyrare.
Jag har också fått ett högre pris på en "vanlig" tårta (en tårta ur ordinarie sortiment) när jag frågade efter tårta till bröllopet. När vi nu ska beställa tårtor kommer vi inte att säga vad de ska vara till - möjligen att de ska vara till en speciell fest (kan ju lika gärna vara en 50-årsfest).
BlackWIngedAngel skrev 2011-01-17 15:32:37 följande:
Hos frisören tar de ju också högre priser för brudfrisyren än tärnornas, vilket jag inte förstår alls. Om man nu bjuder på bubbel och frukt ex, så gör man ju det till hela gruppen. Varför skulle bruden betala för det då? Och ursäkten att "frisyren ska hålla hela dagen" tycker jag är ännu dummare. Vilken annan person går till frisören och säger; "Jag behöver fixa håret till en fest, men det gör inget om frisyren ramlar ner efter halva kvällen"?!