Inlägg från: Västvind |Visa alla inlägg
  • Västvind

Han rödguld, Jag vitguld?

Jag tycker det absolut vitigaste är att man själv trivs med sin ring och att den passar ringbäraren hand.
    Tycker det ser skitfånigt ut när man köpt ring med samma mått till båda med resultatet att hans ring ser ut som en tunn sytråd alt hennes tar upp halva handen.

Om båda har ring så ser båda förlovade ut punkt! Tycker jag
    Jag kollar aldrig om ringar matchar för att paret "ska höra ihop"

Så mitt råd är låt alla få ha vad de vill och trivs med

• Västvind
    Theloyal skrev 2011-01-18 11:21:25 följande:
    Vi har exakt samma problem som ni!!

Jag vill ha en vitguldsring med någon diamant som förlovningsring och han vill ha en bred rödguldsring. Dock gillar vi båda ringar med raka kanter. Men våra ringar kommer ju absolut inte se ut att höra ihop. Vi frågade när vi var inne i en affär om hon tyckte man kunde göra så och hon sa att det ALDRIG händer... vilket jag tycker är konstigt, har alla par exakt samma smak? Hörde oss för i en annan butik och där sa dom att dom hade inte brytt sig om någon hade gjort så idag men att dom hade reagerat för flera år sedan om någon valt att göra så.

Men faktum är ju att jag vill nog ändå helst ha vitguld, tycker det är finare på mig och den typen av ring jag vill ha. Och killen har alltid önskat sig en bred rödguldsring så jag vill ju inte att han ska byta material för min skull heller. Men vi vill ju visa att vi hör ihop...

Vad lutar det år att ni gör?
     Vi komme rnog köpa i olika material, helt olika ringar.. Om jag ska ha rödguld vill jag nog bara ha en helt vanlig slät, kantig ring, men känns lite tråkigt när man gått och drömt om en helt annan ring...
    Jag skulle absolut tagit den jag ville ha för tänk att gå med en ring på fingret varje dag resten av ditt liv som var en kompromiss och inget som man egentligen ville ha Obestämd
Svar på tråden Han rödguld, Jag vitguld?