• Pimpinellros

Får ont i magen av alla påtryckningar från släkten!

Min sambo och jag ska gifta oss i sommar, efter 8 år tillsammans.
    Vår budget är stram, då detta dels blev bestämt vid nyår, dels för att jag är sjukskriven för depression sedan ett halvår tillbaka och dels för att vi inte har någon buffert sedan tidigare pga att vi betalade för en provrörsbefruktning i sommras. (utan resultatGråter)

Vi valde att ha ett mindre bröllop med bara de närmaste. Dvs föräldrar och syskon med respektive och barn. Sedan la vi till mina två närmaste vänninor med familjer och tre från honom. Totalt är vi uppe i drygt 25 pers och budgeten och våra val är verkligen ett pussel nu, men det kommer att gå!

Nu hör till saken att flera släktingar har anspelat över facebook till mig att dom väntar sig en inbjudan. Jag har bara ignorerat att svara. Ska jag bjuda fastrar och kusiner så bara skenar listan iväg över det dubbla!! Får alldeles ont i magen och vet varken ut eller in.

Vad ska jag göra? och framför allt: vad ska jag säga??

• Svar på tråden Får ont i magen av alla påtryckningar från släkten!
  • Pimpinellros

Jo jag förstår att jag måste göra något liknande som ni föreslår, men jag får ändå så himla ont i magen och pga min sjukdom är jag dessvärre inte så känslomässigt stark.
    Men jag måste ju hitta ett sätt för jag vill ju inte ha dom på plats. Och vi gifter oss borgligt så jag vill inte ha dom där heller...

• Pimpinellros

Dejli: visserligen skulle jag kunna det, men det känns lite fjantigt att be pappa gå mina ärenden liksom...

• Pimpinellros

Tack för alla svar, har gett mig lite uppslag på vad jag kan göra, men aldrig att jag hade trott att gästlistan skulle bli den stora stenen på axlarna!

"The people who matter don´t mind, and the people who mind don´t matter"

Måste nog banka in det i huvudet! Tungan ute

• Pimpinellros

Fick lite fler kommentarer från några yngre kusiner till min sambo (som han i princip aldrig träffar!) på facebook. Men då svarade jag henne att det var rart att hon ville dela den dagen med oss, men att vi ska ha ett litet och intimt bröllop med bara de närmaste.

Nått svar fick jag inte (?) och inte heller har dom från min sida sagt något mer.

Pratade på telefon med den stora skvallerbyttan i släkten och nämde giftermålet och hur vi dragit gränserna, så vi detta lag är det nog allmänt kännt

Pjuh!

Svar på tråden Får ont i magen av alla påtryckningar från släkten!