Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Ta lån till bröllopet?

Har du inget lån innan (eller för höga) så tror jag säkert dom lånar ut till dig.
    Har ni båda inkomst?

Hur mycket skulle ni låna i så fall?

Jag skulle själv inte vilja låna till ett bröllop. men har ni skjutit upp det så många gånger kan jag förståer också!
    Är det int eså mycket ni behöv låna så kan ni ju betala tillbaka det rätt fort om ni jobbar - då tycker jag inte det är värre än att låna 20.000 till en bil.

Själv har vi bara lånat två gånger i livet, till två bilar. Men det avbetalades väldigt fort och nu har vi bara ett par tusen kvar. Är inte heller den som vill låna, men vet man att man klarar av det och kan betala igen så tycker jag det är helt okej!

Sen är det nog inte så att ni kommer låna 100.000 till ett bröllop, men en mindre summa är helt okej om ni kan ge tillbaka det!

• Emblas Mamma
    1700tal skrev 2011-01-18 19:54:00 följande:
    Om du har med kronofogden att göra blir i stort sätt alla lån omöjliga, utan snabba blankolån osv och det har vi väl alla sett på lyxfällan... Eller är det du som ska driva dina andrahandshyrare med kronofogden? Fattade inte riktigt... Om du kräver pengar av dem, hur skulle du då hamna hos kronofogden själv?

Hursom, jag jobbar drygt 75% och min sambo pluggar. Vi har aldrig haft anmärkningar av nåt slag, aldrig tagit några lån (förutom CSN) och vi kan inte låna en spänn av en bank med den förutsättningen, så tror inte bankerna hoppar högt av glädje. Vi får samla cash istället... Sen har vi ett oanvänt kreditkort med 30 000 kr kreditgräns som kommer bli backupen till cateringen som då betalas av snabbt. Men tror inte det kommer behövas användas. Sambon är klar med utbildningen och börjar jobba i samband med bröllopet. Det knapra är nu, innan bröllopet precis som för dig.
    OJ! JAg studerar med och min man jobbar iofs 100% MEN vi blev för ett halvår sedan beviljade att låna 1,6 miljoner kronor!

Dock så tog vi aldrig lånet som tur var! Men är det då olika på banker?
Svar på tråden Ta lån till bröllopet?