Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Ta lån till bröllopet?

JustMeAndMyLove skrev 2011-01-18 18:21:43 följande:
    Blir ju inte tal om nå blancolån, högräntelån, känns som att så dum kan jag inte vara ...
    Tyvärr, lån utan säkerhet ger inte banken, utan det blir just blancolån som är aktuellt. Jag skulle tänka tre gånger extra på det - tänk på att den räntan följer ränteläget: du kan inte binda det och det riskerar att höjas. Att låna till bröllopet känns säkert lockande, men det kan kännas lite surt att betala av på ett sådant för lång tid... Att tex betala av en resa räntefritt under 6 månader eller så kanske inte är så farligt, men hela bröllopet? Om det är svårt att prioritera till att stoppa undan till bröllopet nu så är de ju inte säkert att det blir lättra att betala av ett lån?

Jag skulle då hellre vänta faktiskt
  • Vi2alltid
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-18 22:19:43 följande:
    Ja nä nå blankolån är det inte tal om, då får vi helt enkelt vänta.
    Jag tänker istället kolla på möjligheten att låna innom familjen.
    Känns just nu som att det är vettigast.

Har just tagot upp saken med min syster, hon är nu eld och lågor och vill köpa partytält tillsammans med mig och mamma för de bägge vill ha det sedan länge :P

Kanske blir det så att vi alla går ihop och löser saker så det inte alls blir lika dyrt. Vi får se! 
    Det tror jag är en jättebra idé! Om alla hjälps åt kan det dessutom bli ett billigare bröllop!
    Lycka till!
Svar på tråden Ta lån till bröllopet?