Ta lån till bröllopet?
Nu är jag så less.
Alltid kommer det saker som måste prioriteras före bröllop. Är det inte mina tänder som behöver lagas så är det bilen som brakar ihop. Just nu är jag skuldsatt pga det där jäkla kostsamma historien med min lägenhet som blev förstörd av de som hyrde den i andra hand.
Får jag dem att betala sitt skadestånd så ligger jag på plus minus 0 ingen.
Men jag kommer börja jobba i Mars! Och lönen är bra och vi har så gott som inge utgifter längre annat än hyra och mat. Vi kommer kunna spara en del men förstås inte tillräckligt för att kunna hålla bröllopet.
Så nu börjar iden om lån pocka på min uppmärksamhet.
Jag är i grunden emot att låna pengar alls. Hatar att vara skyldig och undviker det in i det sista till den grad att jag hellre inte äter än lånar. Men vi har skjutit på bröllopet TRE gånger och September i år vore en perfekt tidpunkt för oss vad det gäller jobb, skola och att familjen min är i Sverige allihopa vilket inte händer ofta :/
Bröllopsresa är bara att glömma. Vi får åka året därpå men det gör liksom inte så mycket. Kan ju va skönt att det inte blir så mycket på en gång och att man har ytterligare en romantisk sak att se frammemot.
Vad säger ni? Har nån här tagit lån till bröllopet? Ger banker ut ett lån för en sån sak eller blir jag utskrattad om jag frågar? Blir ju inte tal om nå blancolån, högräntelån, känns som att så dum kan jag inte vara ...