• ClaraH

Förslag på valser

Vi leter efter en vals att dansa brudvalsen till. Vad kommer ni att välja för vals?

Jag är verkligen ute efter en bra vals, inte foxtrot.

• Svar på tråden Förslag på valser
  • förlovadflicka

Try to remember ska vi ha :) (instrumental)

• ClaraH
    förlovadflicka skrev 2011-01-22 12:44:48 följande:
    Try to remember ska vi ha :) (instrumental)
    Jag lyssnade på den, får försöka provdansa till den, men kände spontant inte direkt som valstakt, men jag kanske tänker fel, blir lättare när man dansar för att känna efter.
  • förlovadflicka
    ClaraH skrev 2011-01-22 14:24:06 följande:
    Jag lyssnade på den, får försöka provdansa till den, men kände spontant inte direkt som valstakt, men jag kanske tänker fel, blir lättare när man dansar för att känna efter.
    Jo, den går i tretakt, jag lovar, jag är musiker :P
  • Jag han

En låt som jag gillar är
    "Födeldedagsvals till Mona" med Benny Andersson

Vi ska eventuellt ha "Thats`s Amore"med  Dean Martin.

Tror dessa två är valstakt.

• ClaraH
    förlovadflicka skrev 2011-01-23 09:55:17 följande:
    Jo, den går i tretakt, jag lovar, jag är musiker :P
    OK, får prova. Ibland blir man överaskad när man får höra att vissa låtar är i tretakt, som man inte alls tänkt på.
  • ClaraH
    Jag han skrev 2011-01-23 11:12:55 följande:

En låt som jag gillar är
    "Födeldedagsvals till Mona" med Benny Andersson

Vi ska eventuellt ha "Thats`s Amore"med  Dean Martin.

Tror dessa två är valstakt.

Föedelsedagsvals till Mona har jag starka känslomässiga band till, så den ska vi nog ha bland de tre valser vi tänker oss. Vi tänkte ha en som vi dansar själva till och sedan två till som alla dansar till. Kan man göra så?
  • Chicita
    ClaraH skrev 2011-01-23 12:05:08 följande:
    Föedelsedagsvals till Mona har jag starka känslomässiga band till, så den ska vi nog ha bland de tre valser vi tänker oss. Vi tänkte ha en som vi dansar själva till och sedan två till som alla dansar till. Kan man göra så?
    Klart man kan :D
    Många gånger fyller dom ju på dansgolvet en bit in första dansen (inte alltid men vissa är så danssugna på bröllop att dom inte verkar kunna hålla sig Skrattande)
    Men att ha ett par valser till direkt efteråt är nog bra
  • sahu

Vi ska nog ha "Nothing else matters" med Metallica, inte helt hundra om det blir med Metallica eller om de blir en cover. Jag bara ääääslkar den låten! Har i och för sig inte kollat om det går att dansa vals till den...

Och vilken bra idé det där var att ha flera vals låtar, då kan man ha någon lite mer vanlig vals låt efter "våran" :D

Svar på tråden Förslag på valser