• ClaraH

Förslag på valser

Vi leter efter en vals att dansa brudvalsen till. Vad kommer ni att välja för vals?

Jag är verkligen ute efter en bra vals, inte foxtrot.

• Svar på tråden Förslag på valser
  • Sackhina
    Blommornas vals från "Nötknäpparen"
  • ClaraH
    Sackhina skrev 2011-01-23 19:28:13 följande:
    Blommornas vals från "Nötknäpparen"
    Oja, den är ju så vacker och den kan man verkligen snurra runt till. Jag tror vi tar den, sambon verkar också vara med på noterna, och så tar vi Födelsedagsvals till Mona och Drömmen om Elin som nummer 2 och tre.

TACK!!!!
    ww
  • ALLIMA

Vi hade Amanda Jenssens I choose you på vårt bröllop 8/1 2011! Helt underbar!!!!

• TheD

Vi kommer ha denna (Tulpen aus Amsterdam):

Mina föräldrar dansade till den och när spelade den var det ingen tvekan om att denna ska vara vår vals :D Jag hade förslag på andra men eftersom vi ska göra det lätt för oss då älsklingen verkligen INTE kan dansa så blve det ingen wienervals. Jag längtar att få dansa med karl i den stora salen och vara kvällens drottning! haha vad smörigt det lät men alla vi på forumet kommer/har varit kung och dröttning för den dag!!!

• stellastella

Kan rekommendera Elvis Presleys gamla låt "I just can`t hel falling in love with you" Det finns en dansskiva med Klaus Hallman (tror jag han heter) där den är omgjord till wienervals rekommenderas varmt den är så smäktande!!!!!!!!!!!

• stellastella
    stellastella skrev 2011-01-24 07:40:33 följande:
    Kan rekommendera Elvis Presleys gamla låt "I just can`t hel falling in love with you" Det finns en dansskiva med Klaus Hallman (tror jag han heter) där den är omgjord till wienervals rekommenderas varmt den är så smäktande!!!!!!!!!!!
    Klaus Hallen ska det vara och ingenting annatFlört
  • Sebastiána
    ALLIMA skrev 2011-01-23 19:51:48 följande:
    Vi hade Amanda Jenssens I choose you på vårt bröllop 8/1 2011! Helt underbar!!!!
    Den funderar vi också på, så fin, men vi har ännu inte bestämt oss för om vi verkligen ska dansa vals. Kanske blir det brudfoxtrot istället. Det beror på vilken låt vi till slut tycker bäst om.
  • Jejkej
    stellastella skrev 2011-01-24 07:40:33 följande:
    Jag hittar massor av hans låtar, men inte just den. Har du nån länk på yuotube eller likande??
  • stellastella
    Jejkej skrev 2011-01-24 14:10:48 följande:
    Jag hittar massor av hans låtar, men inte just den. Har du nån länk på yuotube eller likande??
    Hittar den dessvärre inte där det går att lyssna på den. Vet att jag tidigare hade jättebesvär att hitta den men den är verkligen värd att leta efter. Den finns på en del skivor av Klaus Hallen men då måste man köpa dem....
  • Jejkej
    stellastella skrev 2011-01-24 15:12:24 följande:
    Hittar den dessvärre inte där det går att lyssna på den. Vet att jag tidigare hade jättebesvär att hitta den men den är verkligen värd att leta efter. Den finns på en del skivor av Klaus Hallen men då måste man köpa dem....
    Okej, tack för svaret. Har suttit i flera timmar och försökt hitta den på spotify dock utan resultat, får leta vidare :D
Svar på tråden Förslag på valser