• ClaraH

Förslag på valser

Vi leter efter en vals att dansa brudvalsen till. Vad kommer ni att välja för vals?

Jag är verkligen ute efter en bra vals, inte foxtrot.

• Svar på tråden Förslag på valser
  • stellastella
    Jejkej skrev 2011-01-24 15:47:06 följande:
    Okej, tack för svaret. Har suttit i flera timmar och försökt hitta den på spotify dock utan resultat, får leta vidare :D

Hojta gärna till om du hittar på den
    Varför ska det vara så svårt då man vet både artist och låttitel

• 1700tal

Vi ska ha the second waltz av Dimitri Shostakovich - ääääälskar den!

">

• TheD
    1700tal skrev 2011-01-24 18:54:01 följande:
    Vi ska ha the second waltz av Dimitri Shostakovich - ääääälskar den!

">

" target="_blank">

Den är jättefin, wienervals och en jäkligt stor sal så blir det som på film :D Det finns så många fina klassiska musikstycken :) Funderar på att ha andra klassiska under middagen, inte vals kanske men lättsamma och inga med trombontjutningar mitt i det hela då sätter väl alla maten i halsen ;)
  • Sackhina
    ClaraH skrev 2011-01-23 19:35:22 följande:
    Oja, den är ju så vacker och den kan man verkligen snurra runt till. Jag tror vi tar den, sambon verkar också vara med på noterna, och så tar vi Födelsedagsvals till Mona och Drömmen om Elin som nummer 2 och tre.

TACK!!!!
    ww
    Den är fantastisk!!
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-01-24 20:26:50 följande:
    Den är jättefin, wienervals och en jäkligt stor sal så blir det som på film :D Det finns så många fina klassiska musikstycken :) Funderar på att ha andra klassiska under middagen, inte vals kanske men lättsamma och inga med trombontjutningar mitt i det hela då sätter väl alla maten i halsen ;)
    Haha, kan säga att det finns en hel del klassisk musik utan trombontjutningar mitt i :P
  • Jejkej
    stellastella skrev 2011-01-24 07:40:33 följande:
    Kan rekommendera Elvis Presleys gamla låt "I just can`t hel falling in love with you" Det finns en dansskiva med Klaus Hallman (tror jag han heter) där den är omgjord till wienervals rekommenderas varmt den är så smäktande!!!!!!!!!!!
    usch, nu har jag suttit otaliga timmar och letat igenom varje skiva jag hittat utan resultat, ännu en gång.

Men kom på, har du låten, du kanske kan skicka över den??
  • MrsT2011

Är det någon som vet om Tom Jones "Delilah" går i tretakt? Vi tänkte dansa vals på skoj till någon rolig låt, och den ligger bra till.

• MrsT2011
    ClaraH skrev 2011-06-25 16:20:21 följande:
    I fråga till: går That's Amore i valstakt?
    japp, inga problem att valsa till den! Gotta love strofen "when the world seemes to shine like you've had too much wine, that's amore!" Glad
  • Kattpoet

Det finns flera Valser som jag älskar och här får några  som ni kan hitta på Youtube

An der schönen blauen Donau,  Johann Strauss II 

Waltz for Violin   Johannes Brahms

Grand Valse Brilliante   Chopin

Valse Masquerade   Aram Khachaturian

Invation to the  Dance , Carl Maria von Weber

"The Song from Moulin Rouge/ Where Is Your Heart     Percy Faith

Moon river,  Andy  Williams 

• ClaraH
    MrsT2011 skrev 2011-06-25 16:47:33 följande:
    japp, inga problem att valsa till den! Gotta love strofen "when the world seemes to shine like you've had too much wine, that's amore!" Glad
    Tack då tar vi den först och sen Drömmen om Elin.
  • Margris

Speak softly love ska vi valsa till!

Svar på tråden Förslag på valser