Inlägg från: SnartFruSir |Visa alla inlägg
  • SnartFruSir

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

89 gäster, någonstans mellan 120 - 130 000 kr.

• SnartFruSir
    Sommarbrud skrev 2011-01-25 14:31:24 följande:
    Om jag får fråga, vart ska ni åka på resa? :)
    New York efter vigseln, 4 dagar. Mexico nästa vinter. Men det ingår inte i budgeten.

Vi hade först räknat med 100 000 kr men sedan sprang kronorna iväg på sådant vi inte tänkte på först. Så för vår del är inte TV3´s (vårt bröllop i era händer) helt fel ute.
  • SnartFruSir
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 14:52:27 följande:
    Men när TV3 sa 120 000 kr i snitt, menade de inte inklusive resan i så fall?
    Jag har för mig att resan tillkom.

Men jag håller med. Så fort man kommer upp i ett större antal gäster, bjuder på alkohol och har sittande middag så flyger slantarna rätt fort.

Sedan är det ju frågan om ett snitt. Och även lyxbröllop som för Kronprinsessan räknas ju in i snittet ;)
  • SnartFruSir
    Sommarbrud skrev 2011-01-25 14:59:02 följande:
    Ja pengarna rullar lätt iväg, vart gifter ni er?
    Vi åker oxå till New York ska bli såååå skönt :)

Vi gifter oss strax utanför Göteborg 20 aug. Sedan sticker vi iväg den 22:e för att hinna landa lite först. Vi tänkte att vi borde vara rätt möra efter hela bröllopet så några dagar med shopping, upplevelser och romantiska restauranger kommer bli helt underbart.

Var gifter ni er själva?

• SnartFruSir
    tezz840 skrev 2011-01-27 07:52:14 följande:
    Ni som har dyra bröllop, närmare 100 000 och över.. Hur har ni fått ihop dom pengarna?
    Betalar ni allt själva eller har ni föräldrar som hjälper till?
    Eller har ni sparat i flera år?
    Lite nyfiken..
    För vi bestämde oss i julas att vi skulle gifta oss. Och vi kommer att lägga ca 30 på vårat. Vill ha ett litet och enkelt bröllop så därför räcker det för oss.. men annars hade man ju varit tvungen att spara i några år, om man inte vill skippa semestrar och allting.. =/
    Vi har sparat ihop till allt själva. Han friade i juli 2010 så man kan väl säga att vi började planera och spara då. Bröllopet blir i augusti i år.:)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?