• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • misscat81

Jag har räknat på att det kommer kosta oss ca 15000:-, men då får vi lite hjälp med pengar från föräldrar till maten tex, och jag har fått håruppsättningen i present av mamma. Vi kommer ha ca 60 gäster.

• misscat81

Glömde skriva att vi inte har planerat in någon bröllopsresa i den budgeten.

• S2011

exkl resa så hamnar vi på mellan 37-40 tkr.
    från början hade jag lite panik över pengarna och ville helst klämma in allt på max 25 tkr, men som tur är så har jag en väldigt lugn och bra blivande man som tycker det är helt okej att det skjuter iväg upp emot 40 tkr :)

• Sommarbrud

Vårt hamnar nog på140 tkr utan resan. Vi blir ca 40 personer.

• AHB

Vi har satt en gräns på 40 000, men det känns som det kommer bli svårt att hålla... kanske att det slutar på närmare 45-47 000.

• yoyod

Jag ær imponerad av alla som lyckas hålla det så "billigt". Jag ønskar jag kunde också men jag fattar inte var vi ska dra in på kostnaden. Vill ha god mat och liveband och woopsi så drog det ivæg...

• sotast

75.000 är en del pengar det

• Dona

156. 000 är det räknat utan resa. 200 pers

• 363

Verkar vara väldigt blandat här, får se om vi lyckas få ut något snitt sen:)

• Lillaplopp

Vår budget är på drygt 50 000 och då är vi 30 gäster. Vi har valt lyxigare mat valt en bra restaurang. Vi satte oss ner innan vi gjorde budgeten och listade vad som är viktigt för oss och vad vi kan göra avkall på. Tex maten och friheten att sitta ner, alla gästerna, var en sak som vi inte var beredda att ge avkall på. Min klänning, frisyr, smink och brudbukett är inte det viktigaste för mig så där har vi sparat in tusenlappar. Likaså Inbjudningskort som vi valt att köpa från ett billigare företag på nätet. Vi åker vår egna bil från kyrkan till festlokalen. Man måste nog göra klart för sig själv vad man tycker är viktigt.

Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?