• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • 363
    tezz840 skrev 2011-01-27 07:52:14 följande:
    Ni som har dyra bröllop, närmare 100 000 och över.. Hur har ni fått ihop dom pengarna?
    Betalar ni allt själva eller har ni föräldrar som hjälper till?
    Eller har ni sparat i flera år?
    Lite nyfiken..
    För vi bestämde oss i julas att vi skulle gifta oss. Och vi kommer att lägga ca 30 på vårat. Vill ha ett litet och enkelt bröllop så därför räcker det för oss.. men annars hade man ju varit tvungen att spara i några år, om man inte vill skippa semestrar och allting.. =/
    När gifter ni er?
    Och hur har ni planerat?
  • Liina86
    363 skrev 2011-01-27 09:21:25 följande:
    Åh vitt och mörklila låter väldigt fint.:)
    Ja vad finns det för lila blommor? Har du några tankar om hur den ska se ut och vilka blommor du ska ha?
    Jag är helt värdelös när det kommer till blommor så än så länge har jag inte en aning men jag har tänkt börja titta på lite bilder och så och sen ta mycket hjälp av min mamma =)
  • Liina86
    tezz840 skrev 2011-01-27 07:52:14 följande:
    Ni som har dyra bröllop, närmare 100 000 och över.. Hur har ni fått ihop dom pengarna?
    Betalar ni allt själva eller har ni föräldrar som hjälper till?
    Eller har ni sparat i flera år?
    Lite nyfiken..
    För vi bestämde oss i julas att vi skulle gifta oss. Och vi kommer att lägga ca 30 på vårat. Vill ha ett litet och enkelt bröllop så därför räcker det för oss.. men annars hade man ju varit tvungen att spara i några år, om man inte vill skippa semestrar och allting.. =/
    Vi har sparat ihop ca 100 000 själva. Sen får vi också hjälp av både mina och hans föräldrar med lite olika summor. Mina föräldrar bidrog till min systers bröllop och tycker att det är självklart att ge mig lika mycket eftersom de har möjlighet till det. Hade några av våra föräldrar haft ont om pengar så hade jag aldrig tagit emot några utan helt enkelt anpassat bröllopet till vad vi själva har råd med.

De pengar vi sparat ihop själva har vi sparat sen september 2009 då min m2b friade och vi började planera bröllopet. Att ha tid att spara var en viktig anledning att vi inte gifte oss förra året utan kommer gifta oss nu i sommar.
  • 363
    Liina86 skrev 2011-01-27 09:39:07 följande:
    Jag är helt värdelös när det kommer till blommor så än så länge har jag inte en aning men jag har tänkt börja titta på lite bilder och så och sen ta mycket hjälp av min mamma =)
    Skönt att du kan ta din mamma till hjälp!:)
    Vilket datum gifter ni er?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-26 20:22:49 följande:
    Vi älskar rött båda två, så rött blir det
    Åh rött det är lite hätigt, inte så vanligt!
    VAd ska du ha för blommor?
  • 363
    Salat skrev 2011-01-26 21:25:27 följande:
    Vi har paketlösning  : restaurant, dukning, servering, mat o dricka, tårta o kaffe för 110 pers = 70.000 kr Om alla kommer vill säja
    Oj för 110 personer var det ett bra pris tycker jag.:)
    När gifter ni er?
  • Smuppra
    363 skrev 2011-01-27 11:23:46 följande:
    Åh rött det är lite hätigt, inte så vanligt!
    VAd ska du ha för blommor?
    Jag är en riktig klassiker, röda rosor och choklad får mig på fall. Så röda rosor, men har inte bestämt mig för vad mer det ska vara i. Något vitt kanske är finast. Och lite grönt... Tips? :-P
  • Liina86
    363 skrev 2011-01-27 11:22:42 följande:
    Skönt att du kan ta din mamma till hjälp!:)
    Vilket datum gifter ni er?
    2:a juli blir det så jag hoppas att det ska finnas några blommor i säsong så det inte blir svindyrt. Ska faktiskt gå en snabbis på bröllopsmässan på Grand i Sthlm i morrn och se om jag blir inspirerad.

Har du brudbukett och sånt redan uttänkt?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-27 13:19:04 följande:
    Jag är en riktig klassiker, röda rosor och choklad får mig på fall. Så röda rosor, men har inte bestämt mig för vad mer det ska vara i. Något vitt kanske är finast. Och lite grönt... Tips? :-P
    Åååh röda rosor, shit så läckert!
    Tyvär jag är superdålig på blommor. Jag ska själv ha rosor fast ljusrosa, vet inte om jag ska ha nåt mer i, vad tycker du?
  • 363
    Liina86 skrev 2011-01-27 14:39:29 följande:
    2:a juli blir det så jag hoppas att det ska finnas några blommor i säsong så det inte blir svindyrt. Ska faktiskt gå en snabbis på bröllopsmässan på Grand i Sthlm i morrn och se om jag blir inspirerad.

Har du brudbukett och sånt redan uttänkt?
    Åh så roligt att gå på bröllopsmässa skulle jag med vilja göra.
    Ja jag vet att jag vill ha en vanlig rund bukett med ljusrosa rosor och ett rosa sidenband rund själkarna. Frågan är bara om jag ska ha någon annan sorts blomma ochså i eller om jag ska blanda vita och rosa rosor. Några förslag?
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?