• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • Smuppra

Tog 30-50 tusen. Vi betalar förutom kläder och allt med vigseln att göra sittande middag för 25 personer. Dessutom resa på det men vi har inte bestämt var vi ska åka (tips för sol/badställe utanför europa i aug mottages tacksamt!). Vi började semesterspara i januari 2005 men har rest upp lite av pengarna på vägen, det mesta är helt klart kvar dock. Annars har vi inte specifikt bröllopssparat utan tar från våra "allmänna" sparanden. Festen betalar våra föräldrar där det bjuds på "lättare förtäring".

• sotast
    Smuppra skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Tog 30-50 tusen. Vi betalar förutom kläder och allt med vigseln att göra sittande middag för 25 personer. Dessutom resa på det men vi har inte bestämt var vi ska åka (tips för sol/badställe utanför europa i aug mottages tacksamt!). Vi började semesterspara i januari 2005 men har rest upp lite av pengarna på vägen, det mesta är helt klart kvar dock. Annars har vi inte specifikt bröllopssparat utan tar från våra "allmänna" sparanden. Festen betalar våra föräldrar där det bjuds på "lättare förtäring".
    Oj det var ganska billigt ändå med tanke på sittningen, hur mycket får ni betala per person i kuvert?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-25 20:20:07 följande:
    Runt där hade vi nog med hamnat om vi haft sittande men nu får det bli färdiga brickor och en fin lokal istället.:)
  • MrsT2011
    363 skrev 2011-01-25 18:12:22 följande:
    Finns det något som ni hade önskat att pengarna hade räkt till?Jag hade gärna viljat ha en sittande middag tyvär skulle vi behöva spara länge för att det skulle vara möjligt.

Ja alltså, ska man drömma så hade jag velat ha blommor precis överallt, typ som kronprinsessan, samt middag med övernattning på herrgård/slott där vi stod för alla gästers resa och boende! Nu får vi sittande middag på en restaurang som är mysigt belägen i en park, så jag är helnöjd!
  • sotast
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 21:14:46 följande:
    Ja alltså, ska man drömma så hade jag velat ha blommor precis överallt, typ som kronprinsessan, samt middag med övernattning på herrgård/slott där vi stod för alla gästers resa och boende! Nu får vi sittande middag på en restaurang som är mysigt belägen i en park, så jag är helnöjd!
    Att kunna bjuda alla gäster över natt hade varit skithäftigt, iaf om man har många gäster som reser långt.
  • Dona
    363 skrev 2011-01-25 16:56:40 följande:
    Har alla här drömt om sin bröllop sen de var små?
    nopp :) alla gör inte det. jag skrev vissa :)
  • 363
    Dona skrev 2011-01-25 22:05:44 följande:
    nopp :) alla gör inte det. jag skrev vissa :)
    Jo jag vet, bara undrade om det var fler.:)
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-25 20:22:32 följande:
    Oj det var ganska billigt ändå med tanke på sittningen, hur mycket får ni betala per person i kuvert?
    Haha lite oklart. Vi har inte menyn helt klar ännu så det kan ju visserligen bli dyrare. Men det är vad vi budgetterat för och det känns inte orimligt iaf.
  • TheD

Vi blir totalt ca 60 pers om alla som blir bjudna kommer dvs. Själva maten kostar 189:- per person.... Vi kommer att komma under 50.000:- Kanske bara blir runt 30.000:- Vet faktiskt inte då allt är inte är bestämt än.

Och nej, jag drömde inte om mitt bröllop när jag var liten. Det var först när jag träffade min blivande som jag funderade på det.

Resan är ej inräknat.

Vi har ej sparat något separat för detta.

• MrsT2011
    sotast skrev 2011-01-25 21:53:21 följande:
    Att kunna bjuda alla gäster över natt hade varit skithäftigt, iaf om man har många gäster som reser långt.
    Visst hade det varit härligt? Tänk vilken gemenskap att göra det till en fest i dagarna tre. Typ man färdas dit tillsammans med buss på fredagen, grillar och leker lekar på fredagkvällen, firar bröllop på lördagen, samt äter brunch och har presentöppning på söndagen.

Nu vet jag att min blivande vill ha mig för sig själv så mkt som möjligt under bröllopshelgen, så det är nog tur att jag inte har råd med detta weekend-spektakel! =) Han var så gullig när vi diskuterade fotograferingen, jag har hela tiden tagit för givet att vi ska vara fyra personer då, alltså med tärnan och marskalken. Han blev helt tyst och sen säger han "men det är ju enda stunden på hela bröllopsdagen som vi får vara själva". <3
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?