• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 15:44:41 följande:
    Nej man vill ju boka i tid så att man säkert får plats där man vill. JA djur är ju alltid ett problem när det gäller att resa, vi har två stycken stora hundar så kommer nog inte kunna vara borta mer än en vecka.  Just nu lutar det åt en solresa till turkiet eller mallorca då räcker det ju med en vecka. Annars blir det en weekend någonstans typ NY eller liknbande. Vi har lite svårt att bestämma oss:P När gifter ni er?
    Exakt. Snopet att bli snuvad på resan :-P Ja men då har ni ju samma "problem"
    Jag är i Europa sugen på Kroatien. Tycker det verkar så himla fint där. Men jag skulle gärna åka längre bort. En weekend i NY kanske skulle vara något iofs. Ska fundera på det och liknande. Mest är jag sugen på sol och bad, eftersom jag slappnar av som mest då
  • Liina86

Vi kommer lägga ca 170 000 på ett herrgårdsbröllop med 90 gäster. Tyvärr har vi inte råd att bjuda på övernattning men det finns möjlighet för alla att övernatta och vi tror att ganska många kommer göra det då det är detta vi önskat oss i present =) Jag tycker att det ska bli jättekul att få träffa många av gästerna även dagen efter. På herrgården finns också ett spa där vi och gästerna kan hänga hur mycket vi vill både på lördagen innan själva bröllopet och på söndagen. Jag och sambon och våra närmaste familjer, och givetvis övriga gäster som har lust, ska åka upp dit redan på fredagen så det blir en riktig bröllopsweekend =)

• sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 15:55:33 följande:
    Exakt. Snopet att bli snuvad på resan :-P Ja men då har ni ju samma "problem"
    Jag är i Europa sugen på Kroatien. Tycker det verkar så himla fint där. Men jag skulle gärna åka längre bort. En weekend i NY kanske skulle vara något iofs. Ska fundera på det och liknande. Mest är jag sugen på sol och bad, eftersom jag slappnar av som mest då
    Ja Kroatien skulle också vara ett alternativ känns inte lika "turistaktigt" där + att min kära fästmö pratar om några hästar hon vill titta på där.:) Ja fundera på en weekend du, vi har det som alternativ då det ändå blir en resa till en annan miljö (mer än typ mallorca) fast vi ändå inte är borta så länge.  Men visst solresor är helt underbara och som du säger man slappnar av bäst då. På en resa till NY skulle jag snarare blu stressad av allt jag skulle vilja hinna med på de få dagarna. Sen är jag inte jättepigg på NY då jag misstänker att jag skulle behöva ägna många timmar i klädbutiker.=)
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 16:01:30 följande:
    Ja Kroatien skulle också vara ett alternativ känns inte lika "turistaktigt" där + att min kära fästmö pratar om några hästar hon vill titta på där.:) Ja fundera på en weekend du, vi har det som alternativ då det ändå blir en resa till en annan miljö (mer än typ mallorca) fast vi ändå inte är borta så länge.  Men visst solresor är helt underbara och som du säger man slappnar av bäst då. På en resa till NY skulle jag snarare blu stressad av allt jag skulle vilja hinna med på de få dagarna. Sen är jag inte jättepigg på NY då jag misstänker att jag skulle behöva ägna många timmar i klädbutiker.=)
    Haha håller med. Min MB lär inte bli så glad om jag springer i klädbutiker hela bröllopsresan Hm, kanske finns weekends någon annanstans som passar bra. Tål att tänkas på.
    Men se där, blanda nytta med nöje i Krotaien då kanske?
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 16:08:42 följande:
    Haha håller med. Min MB lär inte bli så glad om jag springer i klädbutiker hela bröllopsresan Hm, kanske finns weekends någon annanstans som passar bra. Tål att tänkas på.
    Men se där, blanda nytta med nöje i Krotaien då kanske?
    Ja det finns ju många fina städer att välja på för en weekend. JAg skulle gärna vilja besöka Venedig eller London så de står med på min lista åtminstone.:) Ja kroatien kanske skulle vara ett bra alternativ. Vi får se lite vad ekonomin tillåter i höst med. Har inte riktigt haft råd att spara undan så mycet då vi är studenter bägge 2. Men hoppas på att kanske få lite i Bröllopspresent. Hur mycket har ni tänkt lägga på resan ungefär?
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 16:17:57 följande:
    Ja det finns ju många fina städer att välja på för en weekend. JAg skulle gärna vilja besöka Venedig eller London så de står med på min lista åtminstone.:) Ja kroatien kanske skulle vara ett bra alternativ. Vi får se lite vad ekonomin tillåter i höst med. Har inte riktigt haft råd att spara undan så mycet då vi är studenter bägge 2. Men hoppas på att kanske få lite i Bröllopspresent. Hur mycket har ni tänkt lägga på resan ungefär?
    Vi är också studenter men började spara i en semesterkassa för 5 år sedan och har bara rest två billiga resor utomlands sedan dess så vi har nästan 30 000 kr på det kontot. Vi tänkte att det kontot får finansiera resan. Blir det en billigare resa är det bara roligt och finns det någon jättebra resa som kostar lite mer så får vi se om vi kan lägga till lite extra. Vi är lite flexibla tack vare att vi började spara tidigt. Hur har ni tänkt?

Jag har varit svag för Italien, men läste italienska i gymnasiet och minns så lite att jag skäms öronen av mig. Drar mig lite för att åka dit pga det :-P Min svägerska bor i England så vi vill åka till London och kombinera det med ett besök i hennes universitetsstad någon gång. Det känns dock inte som att det är en bröllopsresa :-P MIna föräldrar var i Barcelona och svärföräldrarna i Madeira.
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 16:25:27 följande:
    Vi är också studenter men började spara i en semesterkassa för 5 år sedan och har bara rest två billiga resor utomlands sedan dess så vi har nästan 30 000 kr på det kontot. Vi tänkte att det kontot får finansiera resan. Blir det en billigare resa är det bara roligt och finns det någon jättebra resa som kostar lite mer så får vi se om vi kan lägga till lite extra. Vi är lite flexibla tack vare att vi började spara tidigt. Hur har ni tänkt?

Jag har varit svag för Italien, men läste italienska i gymnasiet och minns så lite att jag skäms öronen av mig. Drar mig lite för att åka dit pga det :-P Min svägerska bor i England så vi vill åka till London och kombinera det med ett besök i hennes universitetsstad någon gång. Det känns dock inte som att det är en bröllopsresa :-P MIna föräldrar var i Barcelona och svärföräldrarna i Madeira.
    Jasså vad läser du till?
    Ja Italien är lite häftigt det också, härligt att ni sparat så länge då har ni ju lite att röra er med.:)

Vi har det ganska öppet än så länge. Vi har 5.000 sparade till bröllopsresan sen önskar vi oss bidrag i bröllopspresent. Sen kommer jag även jobba i sommar och få in en del extra pengar. Så räknar på 15-20.000 någonstans för resan så vi får se lite vart vi hamnar. Kommer nog vänta till efter brölloppet iaf innan vi bokar resa, då vet vi lite mer hur det ser ut.:)
  • Smuppra
    sotast skrev 2011-01-26 17:07:29 följande:
    Jasså vad läser du till?
    Ja Italien är lite häftigt det också, härligt att ni sparat så länge då har ni ju lite att röra er med.:)

Vi har det ganska öppet än så länge. Vi har 5.000 sparade till bröllopsresan sen önskar vi oss bidrag i bröllopspresent. Sen kommer jag även jobba i sommar och få in en del extra pengar. Så räknar på 15-20.000 någonstans för resan så vi får se lite vart vi hamnar. Kommer nog vänta till efter brölloppet iaf innan vi bokar resa, då vet vi lite mer hur det ser ut.:)
    Låter klokt att vänta. Dels för att se hur världen ter sig då och dels så ni vet vad ni har att röra er med
    När gifter ni er?

Till jurist (don't hate me). Du då?
  • sotast
    med  
    Smuppra skrev 2011-01-26 17:24:20 följande:
    Låter klokt att vänta. Dels för att se hur världen ter sig då och dels så ni vet vad ni har att röra er med
    När gifter ni er?

Till jurist (don't hate me). Du då?
    jo vi tycker det också! HAr ingen bråtdska iväg då tjejen kommer ha fullt upp kurser även i sommar sen börjar ju starten i agusti igen.

Jurist, vad spännande hur många terminer har du kvar?
    Jag läser till mattelärare för högstadie/gymnasie.:)
  • sotast

Glömde vi gifter oss på Valborg!:)

Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?