Smuppra skrev 2011-01-26 16:25:27 följande:
Vi är också studenter men började spara i en semesterkassa för 5 år sedan och har bara rest två billiga resor utomlands sedan dess så vi har nästan 30 000 kr på det kontot. Vi tänkte att det kontot får finansiera resan. Blir det en billigare resa är det bara roligt och finns det någon jättebra resa som kostar lite mer så får vi se om vi kan lägga till lite extra. Vi är lite flexibla tack vare att vi började spara tidigt. Hur har ni tänkt?
Jag har varit svag för Italien, men läste italienska i gymnasiet och minns så lite att jag skäms öronen av mig. Drar mig lite för att åka dit pga det :-P Min svägerska bor i England så vi vill åka till London och kombinera det med ett besök i hennes universitetsstad någon gång. Det känns dock inte som att det är en bröllopsresa :-P MIna föräldrar var i Barcelona och svärföräldrarna i Madeira.
Jasså vad läser du till?
Ja Italien är lite häftigt det också, härligt att ni sparat så länge då har ni ju lite att röra er med.:)
Vi har det ganska öppet än så länge. Vi har 5.000 sparade till bröllopsresan sen önskar vi oss bidrag i bröllopspresent. Sen kommer jag även jobba i sommar och få in en del extra pengar. Så räknar på 15-20.000 någonstans för resan så vi får se lite vart vi hamnar. Kommer nog vänta till efter brölloppet iaf innan vi bokar resa, då vet vi lite mer hur det ser ut.:)