• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • MrsT2011
    Sommarbrud skrev 2011-01-25 11:21:22 följande:
    Vårt hamnar nog på140 tkr utan resan. Vi blir ca 40 personer.
    Oj vad olika det är! Vi har lika många gäster som ni men vår budget är drygt 60 tkr utan resan. Får man fråga vad som ingår i det beloppet? Utgår från att ni har middagen på ett slott eller liknande? Betalar ni gästernas övernattning?

Vi har middagen på restaurang (30000 kr) och en trubadur (4000 kr) som spelar efter maten. Å andra sidan kostar proffsfotografen (två timmar) endast 3000 kr och klänningen 2000 kr så där sparade vi in några stora poster som många lägger femsiffrigt på. 
  • MrsT2011
    Lillaplopp skrev 2011-01-25 13:55:59 följande:
    Vår budget är på drygt 50 000 och då är vi 30 gäster. Vi har valt lyxigare mat valt en bra restaurang. Vi satte oss ner innan vi gjorde budgeten och listade vad som är viktigt för oss och vad vi kan göra avkall på. Tex maten och friheten att sitta ner, alla gästerna, var en sak som vi inte var beredda att ge avkall på. Min klänning, frisyr, smink och brudbukett är inte det viktigaste för mig så där har vi sparat in tusenlappar. Likaså Inbjudningskort som vi valt att köpa från ett billigare företag på nätet. Vi åker vår egna bil från kyrkan till festlokalen. Man måste nog göra klart för sig själv vad man tycker är viktigt.
    Håller med till 100%! =)
  • S2011
    yoyod skrev 2011-01-25 11:26:19 följande:
    Jag ær imponerad av alla som lyckas hålla det så "billigt". Jag ønskar jag kunde också men jag fattar inte var vi ska dra in på kostnaden. Vill ha god mat och liveband och woopsi så drog det ivæg...
    jo, fast lite beror nog på hur många man är också.
    vi blir strax runt 40 personer, så vi har ju inte så många gäster att "lägga ut pengar på"..

men det är klart, vill man ha en schysst fotograf och ett band osv så drar det iväg fort.

vi har sparat in på kläderna, underhållningen (liveband/dj är inte viktigt för oss) och fotograf (har duktiga i bekantskapskretsen) t.ex. gjorde även egna inbjudningskort, men det var mest för att jag hade det mesta som behövdes för dem hemma redan.

sen tycker jag att många undervärderar sin egen tid och insats och vikten av att få ta det lite lugnt inför och under bröllopet. spara pengar i all ära - men till vilket pris?
  • Flodis Hjärtat

Vi köper ett helhetskoncept på restaurang med mat, servering, personal hela kittet. Känns skönt att ha någon som ordnar allt. vi kommer väl bli 70 personer, liveband, kyrka etc.

När jag räknat efter hamnar allt inkl 3 veckors resa o ringar på sammanlagt 210.000kr. Fest och kläder, band , smink ca 80.000 kr, resa 50.000 kr eller mer och resterande på ringar.

Massa pengar ,men helt kalrt värt det!

• elisabettan

Är inte klart än, men dryga 100 000 kronor ungefär. Vi har 16 gäster.

• SnartFruSir

89 gäster, någonstans mellan 120 - 130 000 kr.

• Sebastiána
    363 skrev 2011-01-25 11:05:34 följande:
    Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?
    Enligt "Vårt bröllop i era händer" kostar ett snittbröllop 120.000:- vilket jag tror är bullshit.
  • Sommarbrud
    MrsT2011 skrev 2011-01-25 14:01:15 följande:
    Oj vad olika det är! Vi har lika många gäster som ni men vår budget är drygt 60 tkr utan resan. Får man fråga vad som ingår i det beloppet? Utgår från att ni har middagen på ett slott eller liknande? Betalar ni gästernas övernattning?

Vi har middagen på restaurang (30000 kr) och en trubadur (4000 kr) soll m spelar efter maten. Å andra sidan kostar proffsfotografen (två timmar) endast 3000 kr och klänningen 2000 kr så där sparade vi in några stora poster som många lägger femsiffrigt på. 
    Ja vi har hyrt ett "slott" så alla får sova kvar. Sen är det tre rätters middag (tårtan ingår inte:( ..) Så den ska läggas till :(
    Sen har vi fri bar på kvällen, så det rinner iväg. Våra kläder och sånt är inte med i dessa 140 utan det tillkommer. Men vi hade ingen 25 års fest (fyller 27 nu),ingen inflyttningsfest, så vi tänkte slå till på stort nu :) Vi bjuder mest kompisar så jag hoppas det blir skoj.

Jag är inte så händig och med en liten 6 månaders bebis hemma så hinns inte så mkt med så det är skönt att allt är klart på stället.

Om jag får fråga, vart ska ni åka på resa? :)
  • 363
    Sebastiána skrev 2011-01-25 14:30:33 följande:
    Enligt "Vårt bröllop i era händer" kostar ett snittbröllop 120.000:- vilket jag tror är bullshit.
    Ah okej läste 75 någonstans men det kanske var året innan.:)
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?