• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Ett bröllop kostar i snitt 75.000, stämmer det?
    Hur mycket kostade kommer ert att kosta?
    Hur många gäster kommer ni ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 19:49
    Är resan inkräknad i priset?
    Hur länge har ni sparat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?
  • SnartFruSir
    tezz840 skrev 2011-01-27 07:52:14 följande:
    Ni som har dyra bröllop, närmare 100 000 och över.. Hur har ni fått ihop dom pengarna?
    Betalar ni allt själva eller har ni föräldrar som hjälper till?
    Eller har ni sparat i flera år?
    Lite nyfiken..
    För vi bestämde oss i julas att vi skulle gifta oss. Och vi kommer att lägga ca 30 på vårat. Vill ha ett litet och enkelt bröllop så därför räcker det för oss.. men annars hade man ju varit tvungen att spara i några år, om man inte vill skippa semestrar och allting.. =/
    Vi har sparat ihop till allt själva. Han friade i juli 2010 så man kan väl säga att vi började planera och spara då. Bröllopet blir i augusti i år.:)
  • 363
    SnartFruSir skrev 2011-01-27 15:38:31 följande:
    Vi har sparat ihop till allt själva. Han friade i juli 2010 så man kan väl säga att vi började planera och spara då. Bröllopet blir i augusti i år.:)
    Oj inte dåligt att ha sparat ihop de pengarna på så kort tid.:)
  • sotast
    Smuppra skrev 2011-01-26 18:28:33 följande:
    Ja exakt. Mellan 7 och 31 augusti verkar bra någonstans. Vill inte missa för mycket under terminen.
    Jo, matte ligger nära hjärtat ^^ haha.
    Okej funkar bra med distans? Jag skulle ha så svårt att fokusera tror jag...
    Han är inne på examensjobb nu så blir klar i september enligt planen Läser till civilingenjör.

Känner att vi är en bit bort från TSs rubrik. Kanske ska fortsätta i gästböckerna istället?
    Jodå det funkar okej med distans. Vi har en 10 månaders dotter så både jag och min blivande har valt att läsa på distans, på så sätt kan vi båda vara hemma med henne utan att behöva ta ut någon föräldra ledighet.:) Känns skönt att kunna ha den till sommarlov och sådant senare. Härligt att han snart är klar då blir det lite förbättringar i ekonomin med csn är ju inte alltid det roligaste.

Har ni kommit långt med planeringen då?
  • sotast
    363 skrev 2011-01-27 15:41:00 följande:
    Oj inte dåligt att ha sparat ihop de pengarna på så kort tid.:)
    Verkligen inte!
  • amorvincitomnia87

47000 kr
    84 gäster
    sparat hårt i 12 månader (+ lite smått ett par år)
    resan är ej inräknad, eftersom vi ska åka på husvagnssemester (=ingen kostnad)!

• sofi 88

Vi har gjort upp en budget där vi räknar med en kostnad, inklusive resan på mellan 65 och 70 000 kr, tror 70 000 kr är i överkant dock. Pengarna har vi sparat ihop själva. Jag sparade under tiden jag arbetade mellan gymnasiet och högskolan(pågående utbildning), hade två år som jag arbetade. Pengarna är dock inte BARA till bröllopet utan även till framtida insats till hus. M2b jobbar och sparar pengar men pengar till bröllopet är redan intjänade, för honom tog väl hans del några månader att spara ihop. Vi kommer betala lika mycket var, efter bröllopet är det tänkt att vi ska övergå till gemensam ekonomi Glad

• 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 18:40:09 följande:
    47000 kr
    84 gäster
    sparat hårt i 12 månader (+ lite smått ett par år)
    resan är ej inräknad, eftersom vi ska åka på husvagnssemester (=ingen kostnad)!
    Åh så mysigt med en husvagns semester hade jag haft körkort hade jag lungt med gjort det.
    Fast det blir ju kostnader ändå med bensin, ev camping hyra, mat ute osv:)
    När gifter ni er?
  • 363
    sofi 88 skrev 2011-01-27 18:40:30 följande:
    Vi har gjort upp en budget där vi räknar med en kostnad, inklusive resan på mellan 65 och 70 000 kr, tror 70 000 kr är i överkant dock. Pengarna har vi sparat ihop själva. Jag sparade under tiden jag arbetade mellan gymnasiet och högskolan(pågående utbildning), hade två år som jag arbetade. Pengarna är dock inte BARA till bröllopet utan även till framtida insats till hus. M2b jobbar och sparar pengar men pengar till bröllopet är redan intjänade, för honom tog väl hans del några månader att spara ihop. Vi kommer betala lika mycket var, efter bröllopet är det tänkt att vi ska övergå till gemensam ekonomi Glad
    Skönt att ha sparat under en längre tid.:)
    Hur många gäster kommer ni ha?
    Är resan inräknad?
  • amorvincitomnia87
    363 skrev 2011-01-27 20:52:39 följande:
    Åh så mysigt med en husvagns semester hade jag haft körkort hade jag lungt med gjort det.
    Fast det blir ju kostnader ändå med bensin, ev camping hyra, mat ute osv:)
    När gifter ni er?
    Ja, det ska bli sååå mysigt! Vi kommer verkligen få tid för varandra!
    Jo, det kommer visserligen kosta, men vi räknar inte med det i budgeten, eftersom vi inte kommer betala något till det i förväg. Vi åker dit vi känner för, från dag till dag... :P

Vi gifter oss 11 juni i år!
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 21:29:59 följande:
    Ja, det ska bli sååå mysigt! Vi kommer verkligen få tid för varandra!
    Jo, det kommer visserligen kosta, men vi räknar inte med det i budgeten, eftersom vi inte kommer betala något till det i förväg. Vi åker dit vi känner för, från dag till dag... :P

Vi gifter oss 11 juni i år!
    Åh så härligt!:)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Färgtema och liknande?
    Bukett?
Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?